کشورهای سازمان ملل نقض حقوق بشر روسیه در کریمه اشغالی را

محکوم می کنند

کشورهای سازمان ملل نقض حقوق بشر روسیه در کریمه اشغالی را محکوم می کنند 16 سپتامبر 2020 ، 12:19 بعدازظهر

Avesta.Tj | 09/16/2020 | گزارش های Ukrinform به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه اوکراین کشورهای عضو سازمان ملل متحد در بیانیه مشترکی نقض حقوق بشر توسط فدراسیون روسیه در کریمه اشغالی را محکوم و به تعهد دسترسی کامل کشور اشغالگر به شبه جزیره مأموریت های نظارت بین المللی اشاره کردند. >

“در چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل (ژنو) ، کشورهای عضو سازمان ملل متحد در بیانیه مشترکی در مورد کریمه از روسیه به عنوان یک کشور اشغالگر خواستند تا به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه ، برای تضمین حقوق و آزادی های بشر ، بدون تردید عمل کند. قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد را در مورد تمامیت ارضی اوکراین و وضعیت حقوق بشر در جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل انجام دهید “. در این پیام آمده است.

خاطر نشان می شود كه كشورهای عضو سازمان ملل متحد به طور جداگانه بر لزوم اجرای فدراسیون روسیه به دستور دیوان بین المللی دادگستری سازمان ملل در مورد لغو ممنوعیت مجلس به عنوان نهادی نماینده مردم تاتار کریمه و اطمینان از شرایط آموزش زبان اوکراینی در شبه جزیره تأکید کردند.

علاوه بر این ، اعضای سازمان ملل از دولت اشغالگر خواستار دسترسی سریع و بلامانع به خاک جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل برای مأموریت های نظارتی بین المللی را بلافاصله تضمین می کنند.

“وزارت امور خارجه تأکید کرد:” امروز در ژنو جامعه بین المللی بار دیگر بر حمایت قطعی خود از حاکمیت ، تمامیت ارضی و مصونیت از مرزهای اوکراین ، نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی در شبه جزیره اشغالی را محکوم کرد. ”