پسر گلازونوف بنای یادبودی را به یاد هنرمند و همسرش

افتتاح کرد

قبرستان Novodevichye نه تنها افسانه ای ترین محل دفن افراد مشهور در مسکو است ، بلکه یک مکان تاریخی با قوانین خاص خود است. به عنوان مثال ، برخلاف سایر گورستان ها ، در اینجا همه آثار تاریخی دو طرفه هستند ، یعنی از هر نقطه ای می توان آنها را مشاهده کرد. بنابراین ، در هنگام تهیه طرح ها ، لازم بود که مشخصات مکان و مجاورت با مجسمه های دیگر را در نظر بگیریم.

– پس از مرگ ایلیا سرگئیویچ ، ما بلافاصله در مورد چگونگی ساخت یک بنای یادبود ارزشمند فکر کردیم ، زیرا قبرستان Novodevichy یک مکان رسمی است ، افراد مشهور در اینجا دفن شده اند. در کنار پدرش قبور همرزمان وی وجود دارد که در آن زمان زندگی می کردند و کار می کردند ، این اولگ تاباکوف یا استانیسلاو گووروخین است ، به عنوان مثال ، – می گوید “MK” ایوان Glazunov. “ما می خواستیم روحیه مکان را حفظ کنیم ، در حالی که اطمینان حاصل کردیم که این بنای تاریخی خیلی رسمی نیست. من می خواستم یک سنگ قبر خانوادگی ایجاد کنم تا ارتباط بین والدین و عقاید آنها را منعکس کند. از این گذشته ، مادرم نه تنها همسر این هنرمند بود ، بلکه دوست ، موزه و همکار وی بود. بدون او ، او وجود نخواهد داشت ، و بالعکس

قطعه اصلی ترکیب سنگ قبر صلیبی بود که به سبک روسی قدیم ساخته شده است. این تصمیم هنری با نظرات ایلیا سرگئیویچ و نزدیکانش تعیین شد – او فردی بسیار مذهبی بود و بسیاری از آثار او با ارتدکس مرتبط است. پای صلیب که 3.5 متر از قبرها بالا می رود با موزاییک تزئین شده است. این منظره ای را به تصویر می کشد که هنرمند بارها تکرار کرده است – این نمایی از کلیسای ناجی در نردیتسا است که در نزدیکی Veliky Novgorod واقع شده است. نینا وینوگرادووا-بنوئیس نیز بیش از یک بار این معبد را نقاشی کرد. ایوان گلازونوف جزئیات مهمی را به چشم انداز معروف افزود – چهره کوچکی که از فاصله دور دور می شود. “انگیزه این چشم انداز ، که پدر من بارها به آن بازگشت ، در دهه 1960 متولد شد. ایوان ایلیچ می گوید. آنها آنها را با هم نوشتند. ”

در دو طرف صلیب دو ستار شبیه کلیساهای کوچک وجود دارد. یکی از آنها به ایلیا گلازونوف ، دوم به نینا وینوگرادووا-بنوئیس اختصاص دارد. تاج ستون های برجسته برجسته با پرتره هایی از هنرمندان تاج گذاری شده است. زن و شوهر به یکدیگر و در همان زمان به صلیب نگاه می کنند. نتیجه یک ترکیب جدایی ناپذیر است که ایده ها و نظرات همسران را منتقل می کند ، در حالی که فضای دنجی ایجاد می کند که در آن اقوام ، دوستان و متخصصان می توانند با هنرمند افسانه ای و موزه او تنها باشند.

همانطور که به “MK” ایوان گلازونوف گفته شد ، این بنای یادبود یک بنای تاریخی نیست ، بلکه یک سنگ قبر خانوادگی است. پسر ایلیا سرگئیویچ اکنون در حال کار بر روی یک بنای یادبود است که خانواده امیدوارند بتوانند آن را در نزدیکی استودیوی معروف این هنرمند در Kalashny Lane ، جایی که وی معروف ترین آثار خود را نقاشی کرده و فرزندانش بزرگ شده اند ، نصب کنند.