تاجیکستان و هلند در مورد چشم انداز همکاری

تاجیکستان و هلند در مورد چشم انداز همکاری

بحث کردند 29 آگوست 2020 08:32

Avesta.Tj | 20/8/2020 | تاجیکستان و هلند در آستانه وضعیت فعلی و چشم انداز توسعه روابط دوجانبه گفتگو کردند ، گزارش داد وزارت اطلاعات وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان.

در تاریخ 28 اوت ، مکالمه تلفنی بین معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان مظفر حسین حسین و معاون وزیر تجارت و توسعه همکاری های هلند ، خانم کیتی ون دره هایدن ، انجام شد.

در طی این گفتگو ، وضعیت فعلی و چشم انداز توسعه روابط دوجانبه تاجیکستان و هلند در زمینه های مختلف از جمله سیاسی ، اقتصادی و بشردوستانه و همچنین طرحی از فعالیت های مشترک در سطح دو جانبه و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این راستا ، پس از تثبیت اوضاع در جهان مرتبط با همه گیری ، بر اهمیت برگزاری جلسات دوجانبه و یک مجمع تجاری با شرکت نمایندگان بنگاههای اقتصادی پیشرو و محافل تجاری دو کشور تأکید شد.

طرفین در مورد موضوعات مختلف تعامل بین دو کشور در چارچوب سازمانهای بین المللی و منطقه ای ، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تبادل نظر کردند و بر لزوم گسترش بیشتر این روابط تأکید کردند.

در این زمینه ، طرفین از سطح همکاری در چارچوب دهه بین المللی اقدام “آب برای توسعه پایدار ، 2018-2028” ابراز خرسندی کردند.

گفتگوها آمادگی خود را برای ادامه کار مشترک خود در زمینه سازماندهی موفقیت آمیز کنفرانس سازمان ملل در مورد بررسی جامع دهه بین المللی اقدام “آب برای توسعه پایدار ، 2018-2028” ، که برای 22 تا 24 مارس ، 2023 در نیویورک برنامه ریزی شده است ، ابراز داشتند.