تاجیکستان در سمینار بین المللی “سنتهای نساجی” به مناسبت 150 سالگرد مهاتما گاندی

شرکت خواهد کرد

تاجیکستان در سمینار بین المللی “سنتهای نساجی” که به 150مین سالگرد مهاتما گاندی اختصاص داده خواهد شد 29 سپتامبر 2020 ، ساعت 16:45

Avesta.Tj | 09/29/2020 | شورای روابط فرهنگی هند و م Instituteسسه طراحی اوتار پرادش (UPID) در 3 اکتبر 2020 به مناسبت گرامیداشت 150 سالگی ماهاتما ، وبینار بین المللی “روابط بافندگی: سنت های نساجی” را در مورد منسوجات و بافندگی برگزار می کنند. گاندی.

12 کشور ، از جمله تاجیکستان ، در یک وبینار یک روزه شرکت خواهند کرد که فرصتی را برای هنرمندان نساجی ، صنعتگران ، بافندگان و صنعتگران فراهم می کند تا تعامل کنند ، تعمق کنند و سنت های نساجی ، شباهت ها و مخلوط کردن تأثیرات مختلف ، جریان اطلاعات در مسیرهای مختلف در مسیر تولد دوباره را به اشتراک بگذارند. سنت ابدی منسوجات جهان و طوفان فکری در دانش فنی ، بهترین شیوه ها و استراتژی های بازاریابی امروزه. در این وبینار ، یک سخنران از تاجیکستان ، خانم Ikromi Nigina Nemon از تاجیکستان ، ارائه “بافت Ikat در تاجیکستان” را ارائه می دهد. انتظار می رود سایر کشورها نیز شرکت کنند: اندونزی ، ویتنام ، بنگلادش ، بوتان ، بحرین ، جمهوری کره ، تایلند ، افغانستان ، بلاروس ، سریلانکا و ازبکستان.

لباس همیشه جزئی جدایی ناپذیر از هویت انسان و نشانه قدرتمندی از مقاومت و تغییر بوده است. سبک لباس پوشیدن گاندی و تعهد او به چرخش دستی از عناصر مهم فلسفه و سیاست وی بود. وی پارچه دستباف سنتی را به عنوان رد لباس ماشینی و شناسایی نمادین با صنعتگران بومی در هند انتخاب کرد.

استفاده از لباس های دست ساز سنتی نیز به عنوان ابزاری برای افزایش استقلال اقتصادی و محافظت از معاش میلیون ها صنعتگر نقش داشته است. این تعهد به تولید پارچه سنتی بخشی از مبارزات گسترده تری برای آزادی هند بود. تصویر گاندی لاغر ، پوشیده از خدی و ظاهراً بدون خشونت ، که سخت در چرخ چرخش کار می کرد ، بر روی میلیون ها نفر در هند و سراسر جهان تأثیر الکتریکی داشت.

وی پدر استقلال هند اعلام شد. چارخا ساده ، که بخشی از درخواست بلند ماهاتما گاندی برای سوادشی بود ، تصور مردم را به خود جلب کرد و به نماد اصلی جنبش استقلال هند تبدیل شد و با اعتماد به نفس در سطح پایه ، طنین انداز شد. پارچه خدی در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفته است.