متن گلوخوفسکی برای “کل دیکته” گریه کرد

کمتر از یک ماه پیش ، در 17 اکتبر ، صد و نه کشور بر اساس متن الکسی گلاسیموف ، نویسنده نثر ،” کلیات دیکته “را نوشتند. تقریباً دویست و هشتاد هزار نفر دانش خود را در مورد املا و علائم نگارشی بررسی کردند ، از این تعداد بیش از چهل و سه هزار نفر شخصاً و بقیه را بصورت آنلاین نوشتند. معمولاً این اقدام در بهار انجام می شود ، اما به دلیل همه گیری ، مجبور شدیم آن را به پاییز موکول کنیم. با این حال ، “دیکتاتور کل” بعدی ، برگزارکنندگان امیدوارند ، با وجود همه عدم اطمینان واقعیت جدید ، در 10 آوریل تصویب شود.

رأی گیری برای پایتخت “کل دیکته” 2021 قبلاً آغاز شده است. سیزده شهر مدعی این عنوان هستند ، از جمله برلین ، نور سلطان و استانبول و همچنین یاكوتسك ، ایژوسك ، ریازان ، ولگوگراد ، یاروسلاول ، كالینینگراد ، مایكوپ ، سارانسك ، سالخارد و تومسک. رای گیری از 10 تا 24 نوامبر ادامه خواهد داشت. بر اساس نتایج آن ، پنج نامزد نهایی برنامه های خود را در 6 فوریه ارائه می دهند. نویسنده “دیکتاتوری کل” برای خواندن متن خود به شهر پیروز خواهد آمد. این نویسنده نویسنده مشهور دیمیتری گلوخوفسکی ، خالق پرفروش ترین مترو 2033 و یکی از پرمخاطب ترین رمان های سالهای اخیر خواهد بود – متن.

به گفته گلوخوفسکی ، نوشتن مستقیم متن “دیکتاتور کل” دو روز طول کشید. وی اذعان کرد که با آشنایی با کارهای قبلی این اقدام ، زندگی و احساسات انسانی را که می خواست به همراه بیاورد ، در آنها نمی دید. گلوخوفسکی می گوید: – من تصمیم گرفتم که یک داستان زنده ، سرشار از احساسات زنده انسانی را تعریف کنم. – از آنجا که موفقیت جوانی Metro 2033 همچنان بر من تسلط دارد ، من می خواستم این بار چیزی نه چندان خارق العاده و سرگرم کننده ، اما یک داستان زنده ارائه دهم. او از برخی از وقایع رخ داده در خانواده من و گفتگو با عزیزانم الهام گرفته است. من بلافاصله به او نیامدم ؛ چندین هفته فکر کردم. این مربوط به احساسات و تجربیات خیالی نیست ، بلکه مربوط به چیزی است که به مدت طولانی در من سرگردان بوده است.

در مورد پیچیدگی های دستوری آزمون ، گلوخوفسکی مشاهده کرد که با گذشت سالها بیشتر و بیشتر عاشق روده بزرگ ، خط تیره و نقطه ویرگول می شود ، که ابهام بیشتری به جمله اضافه می کند و روند خواندن را کند می کند. او همچنین دوست دارد که به ترتیب غلط کلمات متوسل شود – وارون سازی ، زبان را از کتاب به گفتار نزدیک می کند. این موضوع در متن وی با عنوان “دیکته کامل” نیز وجود دارد ، اما گلوخوفسکی هنوز تصمیم گرفت کمی از سوژه ها صرف نظر کند و جاه طلبی های سبکی خود را تعدیل کند.

– وقتی متن را می خواندم ، تمرکز باورنکردنی احساسات بود ، – اولگا ربکووتس ، مدیر بنیاد دیکتاتوری ، برداشت های خود را به اشتراک می گذارد. – وقتی با شورای فلسفه خود در یاسنایا پولیانا ملاقات کردیم و متن را گوش دادیم ، همه گریه کردند: زن و مرد.

ربكوتس تأكید كرد كه آثار “مجموع دیكته” از قبل انتخاب نشده است و سازمان دهندگان وظیفه را برای نویسنده در مورد هر موضوع خاصی تعیین نمی كنند.

– هر نویسنده ای کاملاً متفاوت به این کار نزدیک می شود. به عنوان مثال ، متن گوزل یاخینا درباره زندگی یاکوب ایوانوویچ باخ صبح ، عصر و عصر را از نگاه یک قهرمان ارائه می دهد. پاول باسینسکی داستان کارآگاهی ادبی را خلق کرد. به علاوه ، سه کلمه آخر یک قسمت از متن به عنوان عنوان متن زیر عمل می کرد. متن آندری گلاسیموف داستانی است که به طور مداوم از قسمت اول تا چهارم در مورد زندگی یک شخص از نظر نقش وی در علوم روسیه بیان می شود.

به نوبه خود ، رئیس شورای فلسفی این اقدام ، ولادیمیر پاخوموف ، گفت که کسانی که می خواهند “یک دیکتاتور کلی” جدید بنویسند باید قوانین رسمی کردن سخنرانی مستقیم را به خاطر بسپارند. شخصیت ها و گفتگوهای زیادی در متن وجود دارد. باید بخاطر بسپاریم که کدام کلمات مقدماتی هستند و کدامیک نیستند ، و تنظیم ویرگولها در یک جمله پیچیده ، نوشتار پیوسته و جداگانه ، با خط تاخیر.

– من فکر می کنم وقتی دوره هایی را برای آماده سازی برای دیکته آماده می کنیم ، دوره هایی که هم بصورت آنلاین برگزار می شود و هم امیدوارم که به صورت آفلاین ، بیش از یک درس به قانون رسمیت گفتار و گفتگوی مستقیم اختصاص دهیم ، – گفت پاخوموف. – علاوه بر این ، چند روز قبل از دستور ، کلمات انتخاب شده از متن که با مشکلات هجی در ارتباط هستند در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

کمپین “کل دیکته” در سال 2004 تاسیس شد. هدف آن ارتقا litera سواد است. متن ها توسط شاعران و نویسندگان مشهور نوشته شده است. در زمان های مختلف ، نویسندگان “دیکتاتوری کل” اوگنی وودولازکین ، دینا روبینا ، لئونید یوزفوویچ بودند.