تورسونوی: اراده ، شجاعت ، قدرت ، روحیه (ویدئو)

تورسونوی: اراده ، شجاعت ، قدرت ، روحیه (فیلم) 7 سپتامبر 2020 ، ساعت 17:00

Avesta.Tj | 09/07/2020 | تورسونا موستافووا از بدو تولد در هر دو بازو نقص دارد. توسعه نیافته اند. اما دختری که اکنون 40 سال دارد دل از دست نمی دهد. او با پاهای خود می بافد و خیاطی می کند و این کار را عالی انجام می دهد.

تورسونوی پوسته هایی را برای بالش ها ، بلوزها ، حاشیه ها (شیروز) برای شلوارهای ملی زنان (ezor) می دوزد. دوختن حاشیه به طول 25 سانتیمتر به یک صنعتگر نیاز دارد.

تورسونوی عموماً از کارمندان آسایشگاه سالمندان و معلولین در شهر پنجیکنت ، جایی که او به همراه خواهرش 20 سال در آنجا زندگی می کردند ، سفارشاتی دریافت می کند.

تورسونوی هنر خیاطی و بافندگی را خودش آموخت. در کودکی از مننژیت رنج می برد و زود یتیم مانده بود.

زندگی تورسونوی را به خانه سالمندان و معلولین در پنجیکنت ، جایی که وی دو دهه در آنجا زندگی می کرد ، آورد ، تا آن زمان رئیس منطقه سوغد عبدالرحمان کودیری برای معلولین یک آپارتمان یک اتاقه سفارش داد.

تورسونا توسط خواهرش نیگورا مراقبت می شود. این صنعتگر در نمایشگاهی از صنعتگران در دوشنبه شرکت کرد. صنایع دستی او خریداران خود را پیدا کرده است. او می خواهد به شرکت در چنین نمایشگاه هایی ادامه دهد ، اما هیچ دعوت نامه ای وجود ندارد.

به گفته خواهرش نیگورا ، نمایندگان مقامات پنججیکنت به سختی از آنها دیدار می کنند. اکنون تورسونو بندرت به خیاطی مشغول است. او شغل دیگری نیز دارد – فرزند خواهرش که از گهواره اش خوشحال است که می تواند تاب بخورد.

“ما شما را دوست داریم. ما را تنها نگذارید ، زیرا ما بخشی از جامعه هستیم ، “تورسونا با حرکات نشان می دهد.
[محتوای جاسازی شده]