ازبکستان برای اولین بار به شورای حقوق بشر سازمان ملل

انتخاب شد

ازبکستان برای اولین بار به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد 14 اکتبر 2020 ، 11:27 صبح

Avesta.Tj | 10/14/2020 | نمایندگان مجمع عمومی سازمان ملل در 13 اکتبر 15 عضو جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل (HRC) را برای یک دوره سه ساله از اول ژانویه 2021 انتخاب کردند. به گزارش Gazeta.uz ، ازبکستان برای اولین بار به عضویت این شورا درآمد.
شیرزود اسدوف ، معاون وزیر امور خارجه در توییتر خود نوشت: “ازبکستان متعهد به ادامه اصلاحات گسترده تحت رهبری رئیس جمهور شوکت میرضیایف و کمک به پیشرفت حقوق بشر در سراسر جهان است.” او آن را یک روز تاریخی خواند.

به یاد بیاورید که برای اولین بار ازبکستان قصد خود را برای انتخاب به عنوان عضو HRC در سی و هفتمین نشست شورای در ژنو در فوریه 2018 اعلام کرد. تابستان امسال ، رئیس جمهور شوکت میرضیایف استراتژی ملی حقوق بشر را تصویب کرد.

طبق سرویس اخبار سازمان ملل ، HRC شامل 47 ایالت است. این گروه از کشورهای اروپای شرقی دارای 6 کرسی در این بدنه هستند. آسیا و آفریقا – 13 ، آمریکای لاتین – 8 و گروهی که کشورهای اروپای غربی ، ایالات متحده آمریکا ، کانادا و اسرائیل را متحد می کند – 7 کرسی.

از آسیا ، پنج کشور برای چهار کرسی خالی شورا درخواست کردند: چین ، نپال ، پاکستان ، عربستان سعودی و ازبکستان. ازبکستان بیشترین آرا را در این منطقه کسب کرده است – 169 رای.