ازبکستان و سوئیس توافق نامه چارچوبی در مورد بازگشت میلیون ها گلنارا کریمووا

امضا کردند

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / ازبکستان و سوئیس توافق نامه چارچوبی در مورد بازگشت میلیون ها نفر از Gulnara Karimova

امضا کردند

ازبکستان و سوئیس توافق نامه چارچوبی درباره بازگشت میلیون ها نفر به گلنارا کریمووا امضا کردند 14 سپتامبر 2020 ، ساعت 11:01

14 Avesta.Tj | 20/9/2020 | از گزارش از Podrobno.uz ، ازبکستان و سوئیس توافق نامه چارچوبی درباره بازگشت وجوه منجمد متعلق به Gulnara Karimova امضا کردند.

به عنوان بخشی از این سند ، دارایی های به ارزش حدود 131 میلیون دلار برداشت شده از حساب های سوئیس متعلق به کریمووا در سال 2012 به ازبکستان بازگردانده می شود. این توافق نامه ، که هنوز قبل از لازم الاجرا شدن قانونی نهایی نشده است ، مقامات ازبکستان را ملزم به رعایت تعدادی از الزامات می کند.

بنابراین ، به عنوان مثال ، بودجه می تواند فقط برای بهبود شرایط زندگی مردم ازبکستان ، سرمایه گذاری در پروژه های توسعه پایدار باشد. نظارت شفاف بر هزینه این وجوه مورد نیاز خواهد بود.

دارایی های بیش از 650 میلیون CHF در پرونده جنایی در حال اجرا علیه Gulnara Karimova مسدود مانده است. توافق نامه چارچوب امضا شده همچنین در مورد بازپرداخت دارایی های دیگری که ممکن است در آینده به عنوان بخشی از این دادرسی کیفری مصادره شود ، اعمال خواهد شد.

به یاد بیاورید که چند سال پیش ، دو پرونده جنایی علیه گولنارا کریمووا 48 ساله در ازبکستان به اتهام اختلاس و فرار مالیاتی تشکیل شد. میزان کل خسارت وارده به منافع دولت و شهروندان در این دو مورد بالغ بر 1.2 تریلیون بود. روح ، 1.6 میلیارد دلار ، 26.1 میلیون یورو.

در حال حاضر ، کریمووا در یک کلونی زنان در منطقه زنگیاتا در منطقه تاشکند نگهداری می شود.

در ژانویه سال 2020 ، جلسات دادگاه جدید در ازبکستان در مورد پرونده جنایی علیه گولنارا کریمووا و همدستانش آغاز شد.

در ماه مارس ، دادگاه کیفری شهر تاشکند کریمووا را به 13 سال و 4 ماه زندان محکوم کرد. این بار کریمووا و چند نفر دیگر به جرم “ارتکاب جرائم مربوط به اخاذی ، اختلاس در بودجه بودجه و پولشویی در کشورهای خارجی به عنوان بخشی از یک جامعه جنایی” مقصر شناخته شدند. “

کریمووا متهم پرونده های جنایی است که در چندین کشور آغاز شده است. به عنوان بخشی از این پرونده های جنایی ، املاک و مستغلات گران قیمت وی ​​و صدها میلیون دلار حساب بانکی وی در ایالات متحده ، سوئیس ، سوئد ، هلند ، فرانسه و برخی از کشورهای بالتیک مسدود شده است. اکنون چندین کشور ادعای دارایی منجمد کریمووا را دارند.

در ماه مه ، معلوم شد که وزارت دادگستری و دادستانی کل ازبکستان دارایی های دختر رئیس جمهور پیشین این کشور ، گلنارا کریموا ، به مبلغ 10 میلیون دلار را از فرانسه برگردانده اند. همچنین ، مقامات ازبکستانی اعلام کردند که آنها به کار با یکدیگر در مورد برداشت وجوه دیگر ، همراه با مقامات صالح سوئیس ، ایالات متحده آمریکا ، فرانسه ، فدراسیون روسیه و سایر کشورها ادامه می دهند. ما در مورد دارایی های باقیمانده کریمووا در بیش از 1.3 میلیارد دلار صحبت می کنیم.