ازبکستان از شرکت های چینی پیشنهاداتی برای آزمایش واکسن ضد ویروس کرونا دریافت کرده است

ازبکستان پیشنهادهایی از شرکت های چینی برای آزمایش واکسن علیه ویروس کرونا دریافت کرده است 4 سپتامبر 2020 ساعت 4:40 بعدازظهر

Avesta.Tj | 04.09.2020 | ازبکستان پیشنهادهایی را برای انجام مرحله سوم آزمایشات بالینی سه واکسن ساخت چین دریافت کرده است ، به گزارش Podrobno.uz ، به نقل از بارنو عبدوساماتوا ، عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا.

به گفته وی ، این واکسن ها اکنون برای واکسیناسیون شهروندان چینی از گروه های به اصطلاح خطرناک استفاده می شود. اینها پزشکان ، مددکاران اجتماعی ، افسران اجرای قانون ، فروشندگان و دیگران هستند.

در طی مذاکرات ، شرکتهای PRC پیشنهادی ارائه دادند که هزینه تحویل واکسنها و همچنین معاینات پزشکی و آزمایشگاهی داوطلبان توسط شرکتهای تولید کننده چینی تأمین می شود.

علاوه بر این ، عبدوساماتووا ، به عنوان بخشی از پاسخ جهانی به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، سازمان بهداشت جهانی ، اتحاد جهانی واکسن ها و ایمن سازی و ائتلاف برای نوآوری در آمادگی همه گیر ، دولت های همه کشورها را به مشارکت در زمینه کار COVAX دعوت کرده است – مکانیزمی برای اطمینان از دسترسی جهانی به واکسن کوویید.

اگر واکسنی با موفقیت تولید شود ، دولت های کشورهای شرکت کننده در مکانیسم COVAX ، از جمله ازبکستان ، از دسترسی اولیه تضمینی به واکسن به میزان کافی برای واکسیناسیون 20٪ از جمعیت بهره مند خواهند شد. “