منبع اصلی شیوع ویروس کرونا مشخص شده است

منبع اصلی شیوع ویروس کرونا مشخص شده است 30 اکتبر 2020 08:45

اوستا Tj | دانشمندان آمریکایی گفتند: 30/10/2020 | نقش انتقال خوراکی ویروس کرونا دست کم گرفته می شود. به گفته آنها ، غدد بزاقی ، لوزه ها و زبان مطلوب ترین زمینه های تولید SARS-CoV-2 هستند. به گزارش ایزوستیا ، یافته های محققان در 27 اکتبر در پورتال medRxiv منتشر شد.

“دانشمندان گفتند:” حفره دهان مکانی امن برای COVID-19 است و انتقال ویروس از طریق بزاق را تسهیل می کند.

در طی مطالعه ، کارشناسان دریافتند که احتمال منقبض شدن از طریق بزاق بلعیده شده بسیار زیاد است. همچنین ، بزاق منبع اصلی انتقال ویروس به سایر افراد می شود ، به عنوان مثال هنگام عطسه ، سرفه یا حتی صحبت کردن. در این راستا ، دانشمندان بار دیگر اهمیت استفاده از ماسک های پزشکی را یادآوری کردند.

از آنجا که قبل از آن ، متخصصان در سراسر جهان به طور عمده تکثیر ویروس کرونا را در مخاط بینی یا ریه ها بررسی می کردند ، تا اینکه دانشمندان علائم مشخصه عفونت از طریق حفره دهان را به طور دقیق مشخص کردند. علائم اصلی ، مانند سایر موارد ، از بین رفتن طعم و خشکی دهان نامیده می شود. این مقاله هنوز از نظر علمی ارزیابی نشده است.

در آستانه معلوم شد که یک نوع ویروس کرونا به طور فعال در اروپا در حال گسترش است. طبق مطالعه دانشمندان ، برای اولین بار این گونه COVID-19 با نام 20A.EU1 در ژوئن در اسپانیا کشف شد.

در همان زمان ، دانشمندان روسی ثابت کردند که ویروس کرونا می تواند حتی پس از بهبودی نیز خود را نشان دهد. “اثر تأخیری” با آسیب به اندام های داخلی بیان می شود. علاوه بر این ، حتی در افرادی که ذات الریه نیز نداشته اند ممکن است.