شرکت کنندگان کشورهای CICA از آغاز مذاکرات مسالمت آمیز بین افغانستان

صفحه اصلی / < span rel = "v: child" typeof = "v: Breadcrumb"> اخبار / خانه / اعضای کشورهای CICA از شروع استقبال کردند مذاکرات مسالمت آمیز بین افغانی

شرکت کنندگان کشورهای CICA از آغاز مذاکرات مسالمت آمیز بین افغانستان استقبال کردند 25 سپتامبر 2020 ، ساعت 10:38

Avesta.Tj | 09/25/2020 | وزارت امور خارجه افغانستان گزارش داد ، شرکت کنندگان در نشست ویژه وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در کنفرانس اقدامات تعامل و اعتماد سازی در آسیا (CICM) که روز گذشته در قالب مجازی برگزار شد ، از آغاز مذاکرات صلح آمیز بین افغانستان استقبال کردند.
در این بیانیه آمده است: “علاوه بر بحث در مورد آخرین تحولات در منطقه ، وزرای امور خارجه همچنین شروع گفتگوهای صلح در افغانستان را ستودند و به اهمیت توافق منطقه ای برای موفقیت این روند اشاره کردند.”

ذکر شده است که شرکت کنندگان همچنین در مورد مقابله با COVID-19 و تأثیر آن بر اقتصاد ملی و همکاری های منطقه ای بحث کردند. همه شرکت کنندگان بر لزوم همکاری کامل در مبارزه با COVID-19 تأکید کرده و بر لزوم به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش با یکدیگر تأکید کردند.

“محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان از همکاری همه کشورها در 19 سال گذشته با افغانستان ، از جمله برای حمایت فعال از روند صلح افغانستان ، تشکر کرد. اتمر از همه کشورهای شرکت کننده خواست تا به تلاش های خود برای دستیابی به آتش بس انسانی گسترده و کاهش سطح خشونت ، ارائه خدمات پزشکی به قربانیان COVID-19 در سراسر افغانستان ادامه دهند. “وزارت خارجه IRA گفت.