دانشمندان جهش های جدید ویروس کرونا را کشف کرده اند

دانشمندان جهش های جدیدی را در ویروس کرونا کشف کرده اند 3 نوامبر 2020 ، ساعت 14:25

اوستا Tj | 03.11.2020 | دانشمندان دانشگاه تگزاس در آستین (ایالات متحده آمریکا) کشف کرده اند که ویروس کرونا ویروس SARS-CoV-2 جهش های ژنتیکی را تجمع می دهد ، یکی از آنها باعث عفونت بیشتر می شود و دیگری عملکرد سیستم ایمنی بدن را دشوار می کند. Lenta.ru می نویسد ، این در مقاله ای که در مجله mBIO منتشر شده گزارش شده است.

در طول موج اول همه گیری ، این مطالعه نشان داد که 71 درصد ویروسهای جدا شده از بیماران COVID-19 در هوستون دارای جهش D614G بوده و بر پروتئین سنبله (پروتئین S) تأثیر می گذارند. در موج دوم ، شیوع این نوع به 99.9 درصد افزایش یافت ، که نشان دهنده روند مشاهده شده در سراسر جهان است.

شناخته شده است که ویروسهای دارای جهش D614G بسیار سریعتر از ویروسهای فاقد آن منتقل می شوند و شیوع زیادی از بیماری را تحریک می کنند. با این حال ، برخی از کارشناسان اظهار داشتند که جهش جدید باعث افزایش عفونت ویروس کرونا نمی شود ، و گسترش سویه با تأثیر بنیانگذار توضیح داده می شود ، هنگامی که ویروس های مبتلا به D614G برای اولین بار به اروپا و آمریکای شمالی رسیدند ، و در آنجا دیگر بر سایر نژادها تسلط داشتند.

دانشمندان انواع مختلف ژنتیکی پروتئین S را آزمایش کرده اند تا ثبات آن را اندازه گیری کنند و ببینند که چقدر به گیرنده سلول میزبان و آنتی بادی های خنثی کننده متصل است. محققان تأیید کردند که D614G بیماریزایی ویروس را افزایش نمی دهد. در همان زمان ، آنها نشانه هایی از انتخاب طبیعی را نشان دادند ، که نشان دهنده تأثیر جهش بر تناسب ویروس است. این تأیید می کند که D614G احتمالاً باعث افزایش عفونت SARS-CoV-2 می شود.

محققان همچنین جهش نادری را یافتند که منجر به کاهش شناخت توسط آنتی بادی مونوکلونال خنثی کننده CR3022 می شود. این جهش نادر است و باعث بدتر شدن بیماری در بیماران آلوده نمی شود. در مجموع ، متخصصان 285 جهش در ویروس کرونا را مشاهده کرده اند ، اگرچه بیشتر آنها بر شدت COVID-19 تأثیر نمی گذارد.