دانشمندان آموخته اند ویروس کرونا در اتوبوس چقدر آسان است


دانشمندان آموخته اند که ویروس کرونا در اتوبوس چقدر آسان است 3 سپتامبر 2020 10:17 صبح

06 Avesta.Tj | 03.09.2020 | در چین ، یک مسافر در اتوبوس با ویروس کرونا ویروس کرونا را آلوده کرد. کارشناسان دانشگاه جورجیا و مراکز تحقیقاتی چین می گویند ، این امکان انتقال ویروس کرونا نه تنها از طریق ریز قطرات بلکه از طریق هوا را نیز اثبات می کند. این مطالعه در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

در ژانویه سال 2020 ، حتی قبل از شروع اقدامات فاصله یابی اجتماعی ، گروهی متشکل از 128 بودایی در شرق چین ، با دو اتوبوس پنجاه دقیقه سوار شدند. یکی از آنها مسافری بود که به ویروس کرونا مبتلا شده بود ، اما هنوز از آن اطلاعی نداشت. هیچ یک از مسافران ماسک نداشتند.

به زودی پس از سفر ، ویروس کرونا در 24 مسافری که در همان اتوبوس با زن آلوده در حال مسافرت بودند ، و همچنین در هفت نفر دیگر که در آن روز با او در تماس بودند ، کشف شد.

فاصله مسافران از منبع عفونت مهم نبود – حتی افرادی که در هفت ردیف بیمار نشسته بودند نیز آلوده بودند. با این حال ، اگر مسافر در پنجره یا در باشد ، خطر کاهش می یابد.

نتایج این مطالعه از داده ها پشتیبانی می کند که ویروس کرونا می تواند از طریق هوا و نه فقط از طریق ریز قطرات منتقل شود. یک اتاق تنگ و با تهویه ناکافی خطر عفونت را تا حد زیادی افزایش می دهد.