الكساندر پانكین ، ریاضیدان هنرمند ،

درگذشت

الكساندر پانكین ، فارغ التحصیل م Instituteسسه معماری مسكو ، از كودكی عاشق ریاضیات بود ، درباره علوم دقیق بسیار می خواند و به نوعی خود معلوم شد فرمولها با کار او ادغام شدند. او آزمایشات هنر ریاضی خود را از دهه 1960 آغاز کرد. و در دهه 1990 مجموعه ای به كازیمیر مالویچ اختصاص یافت كه معروف شد. پانكین Suprematism را با تجزیه و تحلیل متناسب تركیب كرد ، و نتایج شگفت انگیزی به دست آورد – او قوانین ریاضی ، نسبت طلایی در آثار معروف را یافت و بنابراین ، از نظر علم ، اهمیت و اهمیت آثاری را كه برای تاریخ هنر ساخته اند ، اثبات كرد. اما همان روشی که وی با خلق آثار خود به یک سبک ذاتاً ارزشمند تبدیل شد ، از دیدگاه یک هنرمند.

پانكین صدها اثر دارد كه بسیاری از آنها در مجموعه موزه های بزرگی مانند گالری ترتیاكوف ، موزه روسیه ، مركز ملی هنرهای معاصر و غیره موجود است. الكساندر فدوروویچ تا آخرین روزها در بسیاری از نمایشگاه ها به عنوان یكی از مشاركت كنندگان فعال بود. او فعالانه در انزوا کار می کرد و معتقد بود که برای انجام کاری کاملاً جدید ، خارق العاده ، به این زمان احتیاج دارد …

جذابیت آثار این هنرمند نه تنها با روش هنری وی بلکه با شخصیت وی نیز در ارتباط است. او فردی بسیار مهربان ، درخشان و با نشاط بود. او همیشه آماده بود برای پیوستن به هر پروژه هنری که به آن علاقه داشته باشد ، از نظر عملی و عملی پشتیبانی کند.

هنرمند میخائیل پوگارسکی درباره او بسیار دقیق نوشت: “الكساندر فئودوروویچ پانكین فردی شگفت آور درخشان بود ، همه ما با نوعی انرژی خالص و روشن از او شارژ شدیم. او همیشه به پیشنهادات شرکت در یک پروژه خاص پاسخ می داد و همیشه با بالاترین مسئولیت به کار نزدیک می شد. من حتی یک مورد را به یاد نمی آورم که او قول چیزی داده باشد و آن را انجام نداده است. آثار او استعداد شگفت انگیز هنرمند و ذهن کنجکاو محقق را در هم آمیخت. او به همراه برادرش ، شطرنج دور را اختراع كرد ، و بنابراین همه ما قصد داشتیم در آن بازی كنیم ، اما هرگز بازی نكردیم … یاد و خاطره مبارك شما الكساندر فدوروویچ. در گلو یک توده وجود دارد و دیگر قدرت نوشتن وجود ندارد … “.

خداحافظی الكساندر فدوروویچ پانكین در 14 اكتبر ، ساعت 12 تا 00 ، در سردخانه بیمارستان شماره 64 واقع در خیابان واویلووا ، 61. (ورود به سردخانه از سمت كرژیزانوفسكی) انجام می شود.

مطالب “الكساندر پانكین – ریاضیدان هنرمند – در” نسبت طلایی “در انتزاع را بخوانید