ستاد ناظر CIS از پیشرفت مقدمات انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان

بسیار قدردانی کرد

ستاد ناظر CIS از آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان بسیار تقدیر کرد 7 اکتبر 2020 ، 12:50 بعد از ظهر

Avesta.Tj | 10/07/2020 | رئیس ستاد مأموریت مشاهده کشورهای مشترک المنافع (CIS) یوگنی کوزیاک از سطح آمادگی کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی ها (CCER) تاجیکستان برای انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در 11 اکتبر برگزار شود ، بسیار قدردانی می کند ، p>

“در این دوره ، ما از تمام مناطق تاجیکستان بازدید کردیم. بازدید از مناطق و آشنایی با کار کمیسیون های انتخاباتی حوزه ها و حوزه ها مثبت ترین برداشت ها است ، زیرا کارهای سازمانی زیادی انجام شده است. ” به نظر وی ، سطح آمادگی کافی کافی در انتخابات پارلمانی تاجیکستان در ماه مارس بود و “علیرغم کار سنگین مرتبط با همه گیری ، برگزارکنندگان انتخابات همه تلاش خود را برای اطمینان از برگزاری انتخابات در سطح بالایی در بخش تشکیلاتی انجام دادند.”

“ما از آماده سازی به ویژه از نظر اقدامات ضد اپیدمیولوژیک در خاک تاجیکستان برای محافظت از اعضای کمیسیون های انتخابات ، رأی دهندگان در آستانه و در روز انتخابات شگفت زده شدیم: تهیه تجهیزات حفاظت شخصی ، ضد عفونی محل و سطح کار ، رعایت فاصله اجتماعی” ، p>

ماموریت ناظر از 21 سپتامبر نظارت بر مبارزات انتخاباتی را آغاز کرد و در حال حاضر 96 ناظر به نمایندگی از آذربایجان ، بلاروس ، قزاقستان ، مولداوی ، روسیه و ازبکستان در ترکیب آن معتبر هستند. این شامل نمایندگان مجمع بین پارلمانی کشورهای عضو CIS ، مجمع پارلمانی اتحادیه بلاروس و روسیه ، کمیته اجرایی CIS ، از جمله اعضای پارلمان های ملی ، نمایندگان هیئت دیپلماتیک و کمیسیون های انتخابات کشورهای CIS است. در حال حاضر ، هفت ناظر به طور طولانی مدت کار می کنند که هماهنگی فعالیت های آنها با ستاد ماموریت واقع در دوشنبه است.

انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان در 11 اکتبر برگزار می شود. پنج نفر برای این پست متقاضی می شوند: رئیس دولت فعلی ، Emomali Rahmon ، معرفی شده توسط فدراسیون اتحادیه های صنفی مستقل ، اتحادیه جوانان و حزب دموکراتیک خلق تاجیکستان ، Rustam Latifzoda از حزب ارضی ، عبدوهالیم Gafforzoda از حزب سوسیالیست ، Rustam Rakhmatzoda از حزب اصلاحات اقتصادی و حزب میروج عبدالله اف.

رئیس جمهور تاجیکستان به مدت هفت سال با رأی مخفی انتخاب می شود. رئیس دولت با بیش از 50٪ آرا کاندید خواهد شد.

انتخابات قبلی ریاست جمهوری در 6 نوامبر 2013 برگزار شد ، رحمان با کسب 83.9٪ آرا (بیش از 3 میلیون) آرا با بیش از 86.6٪ آرا won پیروز شد.