اقتصاد هند که از همه گیری جان سالم به در برد ، به تدریج در حال بازگشت به مواضع

اقتصاد هند که از همه گیری جان سالم به در برد ، به تدریج در حال بازگشت به موقعیت خود است 4 نوامبر 2020 ، ساعت 13:52

اوستا Tj | 04.11.2020 | مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، هند نیز با آغاز بیماری همه گیر COVID-19 شاهد کاهش فعالیت اقتصادی بود.

در آوریل ، 70.4٪ از محصولات تولیدی بیش از 50٪ کاهش یافت. سهم آنها در ماه مه ، زمانی که کارخانه ها دوباره شروع به کار کردند ، به 47.8 درصد کاهش یافت. پس از آن ، فعالیت تولید تسریع شد و سهم محصولات که بیش از 50 درصد کاهش یافت ، به تدریج افزایش می یابد.

کاهش تولید اکثر این کالاها نسبت به آوریل کمتر بود. بیش از 20 درصد تولیدکنندگان کاهش 10 درصدی تولید را گزارش کردند ، در حالی که 26.7 درصد تولیدکنندگان دیگر سقوط دامنه 11 تا 30 درصدی را در آگوست 2020 گزارش کردند. تقریباً 98 نوع محصول ، که تقریباً یک چهارم کل سبد کالا است ، رشد خود را تا ماه اوت از سر گرفتند و از سقوط آوریل بهبود یافتند.

دوازده درصد از تولیدکنندگان محصول رشد تولید تا 10 درصد در ماه آگوست ، 11.5 درصد رشد در بازه 11 تا 30 درصد را گزارش کردند ، در حالی که 5 درصد از تولیدکنندگان محصول نرخ رشد بالاتر در 31 حداکثر 50 درصد و چهار درصد دیگر رشد فوق العاده بالای 50 درصد را گزارش کردند.

منابع داده های جایگزین نشان می دهد که فعالیت های صنعتی در هند احتمالاً در سپتامبر 2020 جنبش بیشتری پیدا می کند. صنایع بزرگی مانند صنایع فولاد و خودرو که از سطح سال گذشته عقب مانده بودند ، در سپتامبر به رشد بازگشتند.

در سپتامبر پس از شش ماه سقوط متوالی ، 4 درصد افزایش تقاضا برای برق ، افزایش 3.9 درصدی در جمع آوری مالیات کالاها و خدمات ، افزایش صورتحساب سفر الکترونیکی 9.6 درصد ، افزایش 15 درصدی در حمل و نقل ریلی وجود دارد. رشد 5 درصدی و 6 درصدی صادرات تنها نشان می دهد که بهبود باید گسترده بوده و محدود به چند بخش بزرگ نباشد.

تولیدکنندگان نسبت به آینده خوش بین هستند. شاخص انتظارات تجاری ، براساس پاسخ 959 شرکت بررسی شده توسط بانک ذخیره هند (RBI) ، در 111.4 در سپتامبر 2020 ، نه تنها از پایین ترین سطح خود یعنی 99.5 در ژوئن 2020 بهبود یافت ، بلکه از سطح قبلی نیز فراتر رفت سه بلوک شاخص انتظارات تجاری انتظارات بنگاه ها در مورد نتایج خود در سه ماهه بعدی را اندازه گیری می کند.

شاخص GI مدیران خرید تولید هند (PMI) در سپتامبر 2020 به 56.8 افزایش یافت که بالاترین سطح از ماه مه 2013 است. تخمین ساخت IMR براساس پاسخ حدود 400 سازنده است. آنها متغیرهایی مانند سفارشات جدید ، تولید ، اشتغال ، موجودی کالا و زمان تحویل را در نظر می گیرند.

ماه اکتبر تولیدکنندگان را بیشتر تشویق کرد. فروش تجمعی محصولات شرکت های تجارت الکترونیکی ، در میان فروش بزرگ تعطیلات ، بین 15 تا 21 اکتبر 2020 با 55٪ جهش به 290 میلیارد روپیه رسید.

بر اساس گزارش رسانه ها ، تولیدکنندگان برجسته الکترونیک مصرفی هند از افزایش 10-20 درصدی فروش خود در دوره Navaratri-Dussehra خبر داده اند ، در حالی که سازندگان خودرو حدود 200000 وسیله نقلیه تحویل داده اند ، در نتیجه 20-30 درصد افزایش یافته است فروش.

به نظر می رسد صنعت هند با بهبود گسترده در تولید و اعتماد دوباره تولید کنندگان به آینده ، در حال بهبود است.

تأخیر تقاضا در دوره قرنطینه و تقاضا در دوره تعطیلات سهم قابل توجهی در بهبود دارد. برای پایدار بودن بهبود اقتصادی ، ضروری است که قدرت خرید و تمایل مصرف کنندگان هندی به رشد ادامه دهد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>