ازبکستان قصد دارد تا ژوئن 2021 بیش از 60٪ جمعیت را علیه ویروس کرونا واکسینه کند – اوستا

ازبکستان قصد دارد تا ژوئن 2021 بیش از 60٪ جمعیت را علیه ویروس کرونا واکسینه کند

18 نوامبر 2020 ، ساعت 14:30

اوستا. Tj | 20/11/18 | بوتیرجون کوربانوف ، معاون اول مدیر آژانس رفاه بهداشتی و اپیدمیولوژیکی ، گفت که در ازبکستان ، تا ژوئن 2021 ، آنها قصد دارند بیش از 60 درصد مردم را علیه ویروس کرونا واکسینه کنند.

به گفته Podrobno.uz ، معاون آژانس ، در جریان سمپوزیوم مجازی “داده های علمی جدید در مورد ویروس کرونا ویروس COVID-19” ، گفت که اقدامات زیادی در ازبکستان برای سازماندهی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا انجام شده است.

وی تأکید کرد که در حالی که در کشور و همچنین در سراسر جهان هستند ، آنها منتظرند کدام شرکت بتواند واکسن را به طور رسمی ثبت کند و فروش آن را سازماندهی کند. در همان زمان ، نتایج آزمایشات تعدادی از واکسن ها در ازبکستان در حال تجزیه و تحلیل است.

کوربانوف خاطرنشان کرد: “اکنون در همه جای دنیا انتظار داریم که چه کسی ابتدا ثبت نام کند و دوم اینکه چه کسی واکسن خود را آغاز خواهد کرد.”

وی تصریح کرد که طرف ازبکستانی همچنین در حال مذاکره با ساختارهای خصوصی برای خرید واکسن است.

واکسن روسی

پیش از این ، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت دارویی داخلی LAXISAM توافق کردند که حداکثر 35 میلیون دوز از اولین واکسن ثبت شده در جهان علیه ویروس کرونا ، Sputnik V را به ازبکستان عرضه کنند. پس از دریافت تأیید مقامات نظارتی ازبکستان ، در سال 2020 حداکثر 10 میلیون دوز واکسن و حداکثر 25 میلیون دوز واکسن در سال 2021 می تواند به این جمهوری عرضه شود.

بعداً ، وزارت بهداشت ازبکستان با بیان اینکه درخواست فقط 5،000 واکسن Sputnik V را به صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ارسال کرده است ، این اطلاعات را تکذیب کرد.

RDIF گزارش داد که توافق نامه هایی با یک شرکت خصوصی ازبکستان منعقد شده است و در پیام صندوق اشاره ای به مشارکت وزارت بهداشت نشده است.

شرکت محلی LAXISAM پس از تأیید واکسن توسط مقامات نظارتی ازبکستان ، آن را به طور مستقل وارد کرده و از طریق شبکه توزیع آن در بازار کشور به فروش می رساند.

هزینه واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا در هنگام عرضه به بازارهای خارجی حداقل 10 دلار برای دو دوز خواهد بود.

واکسن چینی

ازبکستان و چین توافق کرده اند که آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا را در کشور ما انجام دهند. این امر به دنبال مذاکرات بین وزارت توسعه نوآورانه و نمایندگان انستیتوی میکروبیولوژی آکادمی علوم چین و همچنین شرکت چینی Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical شناخته شد.

این واکسن که توسط این شرکت چینی تولید شده و در حال حاضر تحت آزمایشات بالینی قرار دارد ، یک پروتئین با مهندسی ژنتیک از آنتی ژن سطحی ویروس کرونا است که در مقایسه با آدنو ویروس و انواع واکسن های غیرفعال از ایمنی بالایی برخوردار است.

در صورت موفقیت آمیز بودن تمام مراحل آزمایشات بالینی ، ازبکستان از نظر زمان بندی و حداقل قیمت در خرید واکسن اولویت خواهد داشت. انتظار می رود آزمایشات بالینی بر روی داوطلبان 18 سال به بالا انجام شود. قبل از شروع آزمایش ، نمایندگان جمهوری خلق چین یک سری آموزش ها را درباره شرایط واکسیناسیون انجام می دهند.