ازبکستان قیمت بلیت هواپیما به شهرهای کشور مورد تقاضای گردشگران را به نصف کاهش می دهد – اخبار تاجیکستان

به گزارش Fergana.ru، شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، به وزارت حمل و نقل دستور داد تا پروازهای تاشکند به تعدادی از شهرهای ازبکستان را با نرخ تا دو برابر کمتر سازماندهی کند.

به گفته این منبع، فرمانی که در تاریخ 14 اردیبهشت در مورد تسریع توسعه ظرفیت های گردشگری منتشر شده است به پروازهای پایتخت کشور به نوکوس، ارگنچ، بخارا، کرشی و سمرقند اشاره دارد.

میرضیایف وظیفه برقراری پروازهای منظم از فرغانه، نمنگان یا اندیجان به بخارا، سمرقند، ترمز، اورگنج و همچنین در مسیرهای ترمز – نوکوس، سمرقند – اورگنج، بخارا – اورگنچ، فرغانه – اورگنج را تعیین کرد.

وزارت ترانسپورت جمهوری موظف است ظرف یک هفته محدودیت های پروازها و ارتباطات هوایی شرکت های هواپیمایی خارجی را برداشته و «آزادی پنجم هوا» را در فرودگاه سمرقند اعمال کند که به شرکت های هواپیمایی خارجی حق حمل و نقل مسافر، پست و پست را می دهد. محموله از یک ایالت به ایالت دیگر با پرداخت هزینه هنگام پرواز به کشورشان.

به عنوان بخشی از این قطعنامه، به خطوط هوایی مقیم جدید سهمیه هایی برای پرواز در مسیرهای بین المللی اختصاص داده می شود. مناقصه های نوسازی فرودگاه های «اورگنچ» و «بخارا» و واگذاری آنها به مدیریت بر اساس مشارکت دولتی و خصوصی (PPP) تا اول مهرماه اعلام می شود.

یکی از دریافت کنندگان اصلی این فرمان، شرکت سیلک آویا است که در زمینه حمل و نقل داخلی تخصص دارد. این یک “دختر” از شرکت سهامی دولتی فرودگاه های ازبکستان است و خود را به عنوان اولین خط هوایی منطقه ای کم هزینه، به اصطلاح مسیر هوایی، که نه تنها پایتخت را با مناطق، بلکه مناطق را بین خود متصل می کند، قرار می دهد. این شرکت هواپیمایی جدید اولین پرواز خود را در پایان آوریل سال جاری انجام داد.