امامعلی رحمان دستور می دهد تا برق را برای مردم تأمین کند – اوستا

امامعلی رحمان دستور داد تا برق مردم را تأمین کند

28 نوامبر 2020 ، ساعت 09:05

اوستا. Tj | 20/11/28 | امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان جلسه ای از دولت این کشور را برگزار کرد که در آستانه آن وزیر بهداشت و حمایت اجتماعی از جمعیت جمهوری تاجیکستان ، جمول الدین عبداللوزود گزارشی درباره اجرای فرمان دولت “درباره برنامه ملی شکل گیری سبک زندگی سالم در جمهوری تاجیکستان برای سال های 2011-2020” را شنید.

همانطور که از پیام ارسال شده در وب سایت رسمی رئیس دولت بر می آید ، پس از شنیدن این گزارش توسط یکی از اعضای دولت ، به وزارت بهداشت ، به همراه وزارتخانه ها و ادارات مربوطه و دستگاه های اجرایی محلی قدرت دولت ، دستورالعمل تهیه و ارائه پیش نویس برنامه ملی برای شکل گیری سبک زندگی سالم در دولت جمهوری تاجیکستان برای 2021-2025 و اقدامات لازم را برای بهبود مکانیسم پیشگیری از بیماری ها و ترویج سبک زندگی سالم در میان مردم بر اساس مشارکت با جامعه و افزایش مسئولیت مردم در مورد سلامتی خود و اطرافیان خود انجام دهد.

در جلسه دولت ، تعدادی از لایحه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، كه عمدتاً در مورد اصلاح قوانین و آیین نامه های موجود به مجلس نامویانداگون (مجلس پایین مجلس) بود.

اعضای دولت جمهوری تاجیکستان درمورد موضوعات مربوط به پیش نویس توافق نامه های سرمایه گذاری دولت جمهوری تاجیکستان با شرکا ، استراتژی ملی جمهوری تاجیکستان در زمینه اقدام مین بشردوستانه برای 2021-2020 ، برنامه توسعه زبان دولتی برای 2020-2030 و برنامه میان مدت برای اسکان سازمان یافته مهاجران محیط زیست برای 2021 بحث و تبادل نظر کردند. -2023 سال

در پایان جلسه دولت ، رئیس جمهور امامعلی رحمان یادآور شد که با تصمیم ستاد جمهوری خواه برای تقویت اقدامات ضد اپیدمی برای جلوگیری از شیوع عفونت جدید COVID-19 در ارتباط با شیوع موج دوم این بیماری در برخی از کشورهای جهان ، برای محافظت از سلامت مردم تاجیکستان ، انواع رویدادهای سالگرد ، از جمله سازماندهی درخت سال نو ، رویدادهای فرهنگی ، جشن ها و سایر رویدادهای عمومی به مناسبت سال نو 2021.

در این راستا ، رئیس جمهور به وزارت بهداشت ، وزارت امور داخله و روسای مناطق ، شهرها و مناطق دستور داد تا کنترل دقیق موضوع رعایت دقیق قوانین بهداشت شخصی و عمومی ، استفاده از ماسک های محافظ ، رعایت دقیق فاصله اجتماعی ، تهیه مواد ضد عفونی کننده به م institutionsسسات آموزشی همه سطوح ، پارک های فرهنگی و تفریحی را کنترل کنند. ، میادین و خیابانها و سایر اماکن عمومی.

امامعلی رحمان همچنین دستورالعمل ها و دستورالعمل های خاصی را به اعضای دولت در زمینه اجرای به موقع تصمیمات و دستورات دولت ، اطمینان از عملکرد بی وقفه مراکز بهداشتی ، آموزشی و فرهنگی ، تأمین با کیفیت بالا و به موقع برق و گرما برای مردم ، برگزاری دوره پاییز و زمستان 2020-2021 در سطح بالا ، تأمین مواد غذایی و سوخت ، در درجه اول نهادهای اجتماعی ، و همچنین نگهداری از جاده ها و کلیه تأسیسات انرژی در شرایط خوب ، یک مجموعه کامل از باقی مانده محصول ، به ویژه پنبه ، و به طور کلی ، کنترل دقیق بر فعالیت های حوزه های اقتصادی اجتماعی کشور.