اوکراین آماده پیوستن به بازسازی افغانستان است – وزیر امور خارجه – اوستا

وزیر امور خارجه – اوکراین آماده پیوستن به بازسازی افغانستان است

25 نوامبر 2020 ، ساعت 13:52

اوستا. Tj | 20/11/25 | به گزارش اوکرین فرم ، دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در یک نشست عمومی سطح عالی کنفرانس افغانستان 2020 شرکت کرد و به شرکت کنندگان در این کنفرانس در مورد توانایی شرکت های اوکراینی در بازسازی افغانستان گفت.

اوکراین چیزهای زیادی برای ارائه دارد. ما آماده مشارکت در پروژه های اقتصادی ، زیربنایی و انرژی منطقه ای و بین منطقه ای با مشارکت افغانستان هستیم. شرکت های اوکراینی آماده تهیه محصولات صنعتی و ساختمانی ، لوکوموتیو ، تراکتور و تجهیزات راه آهن هستند. متخصصان ما آماده هستند تا آموزش هایی را برای مهندسان افغان که در ساخت زیرساخت های راه آهن و سیستم های هشدار شرکت می کنند ، ترتیب دهند. “

وزیر از تلاش های رهبری افغانستان در پیشبرد گفتگوهای درون افغانستان حمایت کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: این توسعه اقتصادی افغانستان است که به تقویت صلح ، رفاه و ثبات در منطقه آسیای جنوبی و مرکزی کمک خواهد کرد.

کولبه یادآور شد که اوکراین در مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان سهم مهمی دارد و متعهد شد که این کمک را در امنیت ، صلح و شکوفایی افغانستان و منطقه گسترده ادامه دهد.

“من می خواهم یک پیام ساده منتقل کنم. زمان آن فرا رسیده است که نه تنها به دنبال بهترین فرمول بندی ها برای حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت افغانستان ، بلکه اقدام نیز هستیم. راهی که ما می دانیم چگونه عمل کنیم ، “رئیس وزارت امور خارجه در یک پیام ویدیویی به شرکت کنندگان در کنفرانس تأکید کرد.

این کنفرانس با شعار “صلح ، سعادت و خودکفایی” با حضور نمایندگان سطح بالای 66 ایالت و 32 سازمان بین المللی با هدف تحکیم حمایت بین المللی از روند صلح در افغانستان در تاریخ 23 تا 24 نوامبر برگزار می شود.