ایلان ماسک اعتراف کرد که مجبور به خرید توییتر شده است – اخبار تاجیکستان

ایلان ماسک روز قبل در مصاحبه ای در توییتر اسپیس به خبرنگار بی بی سی جیمز کلیتون گفت که پلتفرم میکروبلاگینگ را داوطلبانه نخریده است، بلکه از ترس اینکه به هر حال مجبور به انجام آن شود.

در آوریل سال گذشته، ایلان ماسک رسما پیشنهاد خرید توییتر را با نرخ 54.20 دلار به ازای هر سهم یا در مجموع 44 میلیارد دلار داد – مدیریت شرکت این پیشنهاد را پذیرفت و تاجر تعهد مربوطه را امضا کرد. متعاقباً، ماسک این تعهد را باطل اعلام کرد و معامله را به حالت تعلیق درآورد، زیرا به گفته وی، مدیریت شرکت تعداد واقعی کاربران را بیش از حد برآورد کرده و تعداد ربات‌های موجود در این پلتفرم را دست کم گرفته است.

در پاسخ به این موضوع، مدیریت توییتر علیه ماسک شکایت کرد تا او را ملزم به تکمیل این معامله کند. پس از مدتی، تاجر دوباره نظر خود را تغییر داد و اعلام کرد که قصد دارد این شبکه اجتماعی را بخرد – به گفته خودش، مجبور شد این کار را انجام دهد زیرا دادگاه می تواند او را مجبور به این کار کند. ماسک به جیمز کلایتون تأیید کرد که او فعالانه با خرید این پلتفرم مخالفت می کند، اما در نهایت، وکلا بر بستن قرارداد اصرار داشتند، زیرا هنوز باید تکمیل شود.

قاضی رئیس جلسات رسیدگی به ادعای مدیریت توییتر علیه ایلان ماسک به تاجر سه هفته مهلت داد تا معامله را ببندد – در غیر این صورت پرونده به سرعت بالا می رفت. این بار کافی بود و در 28 اکتبر 2022، ماسک رئیس شرکت شد.