بریتانیا تا 125 میلیون دلار برای تاجگذاری چارلز سوم هزینه خواهد کرد – اخبار تاجیکستان

به گزارش اینترفکس به نقل از منابع غربی، هزینه رویدادهای مربوط به تاجگذاری چارلز سوم پادشاه بریتانیا 50 تا 100 میلیون پوند (63 تا 125 میلیون دلار) برآورد شده است.

به گزارش CNBC، در قیمت های امروزی، تاج گذاری الیزابت دوم در سال 1953 برای خزانه داری بریتانیا 50 میلیون پوند هزینه داشت، تاج گذاری جورج ششم در سال 1937 – 24.8 میلیون پوند.

تاج گذاری چارلز سوم در روز شنبه 6 می برگزار می شود و حدود 2 هزار مهمان VIP – چهار برابر کمتر از تاج گذاری الیزابت دوم – گرد هم می آورد. این جشن به مدت سه روز، از جمله دوشنبه تعطیل، و شامل کنسرتی با حضور ستارگان خواهد بود.

ظاهراً خود پادشاه خواستار برگزاری مراسم نسبتاً کوتاه و کم هزینه بود. تاجگذاری او حدود یک ساعت طول خواهد کشید، در حالی که الیزابت دوم چندین ساعت طول کشید.

طبق گفته سازمان صنعتی UK Hospitality، کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های بریتانیا از این تاجگذاری 350 میلیون پوند درآمد خواهند داشت.

ملکه الیزابت دوم در 8 سپتامبر 2022 در قلعه بالمورال اسکاتلند در سن 96 سالگی درگذشت. در 10 سپتامبر، شورای جانشینی پسر او را به عنوان پادشاه جدید پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، چارلز سوم، معرفی کرد.