بیش از 2 میلیارد سامونی حقوق بازنشستگی و مزایای پرداخت شده در تاجیکستان از ابتدای سال جاری تاکنون – اوستا

بیش از 2 میلیارد سامونی حقوق بازنشستگی و مزایا از ابتدای سال جاری تاجیکستان پرداخت شده است

27 نوامبر 2020 ، ساعت 16:06

اوستا. Tj | 27.11.2020 | آژانس آمار جمهوری اعلام کرد ، میزان پرداخت حقوق بازنشستگی و مزایا در تاجیکستان از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از 2 میلیارد سامونی (184.6 میلیون دلار) رسیده است.

براساس اطلاعات رسمی ، بیش از 723.1 هزار مستمری بگیر در ابتدای ماه نوامبر سال جاری در تاجیکستان زندگی می کنند.

طبق گفته وزارت دارایی جمهوری ، در ابتدا در بودجه دولت سال جاری ، پیش بینی شده بود که بیش از 3.9 میلیارد سامانی برای بیمه های اجتماعی و حمایت اجتماعی اختصاص یابد. این رقم 233.7 میلیون نفر یا معادل 6.4٪ بیشتر از سال 2019 است.

میزان تأمین مالی این صنعت 14.8٪ از کل قسمت هزینه شده بودجه دولتی کشور است.

برای یادآوری ، از اول سپتامبر سال جاری ، حقوق بازنشستگی افزایش یافته و نمایه سازی شده است. حقوق بازنشستگی و پرداختی کار با رسیدن به سن معین 15٪ افزایش یافت. حقوق بازنشستگی افراد بیکار و معلول که نیاز به مراقبت دارند 50 درصد افزایش یافت. علاوه بر این ، تمام پرداخت های بازنشستگی 8 درصد نمایه خواهد شد.

پیش از این ، آژانس بیمه های اجتماعی و حقوق بازنشستگی تحت دولت جمهوری تاجیکستان گزارش داده بود که قانون تاجیکستان نمایه سازی سالانه حقوق بازنشستگی را پیش بینی کرده است. این کار زمانی انجام می شود که شاخص قیمت مصرف کننده ، که از زمان نمایه سازی قبلی به صورت تعهدی محاسبه می شود ، از آستانه 6 درصد فراتر رود.