بیش از 200 اثر از کودکان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در نمایشگاه نقاشی کودکان در شانگهای – اوستا ارائه شد

بیش از 200 اثر از کودکان کشورهای SCO در نمایشگاه نقاشی کودکان در شانگهای ارائه شد

7 دسامبر 2020 ، 11:12

اوستا. Tj | 07.12.2020 | بیش از 200 اثر از کودکان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای – هند ، قزاقستان ، چین ، قرقیزستان ، پاکستان ، روسیه ، تاجیکستان و ازبکستان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی کودکان SCO به عنوان بخشی از نمایشگاه هنرهای زیبا سالانه شانگهای 2020 نمایشگاه هنرهای زیبا در پایان هفته گذشته شرکت کردند.

به گفته مرکز مطبوعاتی سازمان همکاری شانگهای ، تنها در اولین روز نمایشگاه بیش از 20 هزار بازدید کننده توانستند با نقاشی کودکان در موضوعات “جهان از نگاه کودکان” و “وحدت در مبارزه با اپیدمی ، محافظت از یک خانه مشترک” آشنا شوند.

ولادیمیر نوروف ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در افتتاحیه این رویداد ، بر اهمیت ویژه برگزاری چنین رویدادهایی در طی یک دوره عدم تعامل فرهنگی در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا متمرکز شد.

وی با اشاره به لزوم حمایت و تشویق آرزوهای کودکان برای هنر در همه اشکال خاطرنشان کرد: این باعث خوشحالی است که نسل جوان سازمان همکاری شانگهای از همان کودکی اصول حمایت متقابل را دارند و خواستار همبستگی هستند. اکنون همه کشورهای جهان با یکدیگر در ارتباط هستند و رمز پیروزی بر ویروسی که هیچ مرزی نمی شناسد همبستگی و همکاری است. با برگزاری چنین نمایشگاه هایی ، کودکان را با تنوع فرهنگی کشورهای سازمان همکاری شانگهای آشنا می کنیم ، علاقه آنها به هنر را تشویق می کنیم ، درک صحیح از مسائل مشکل ساز زمان حال را تقویت می کنیم و پل های دوستی را تقویت می کنیم ، و این امر به ادامه گفتگوی نسل ها کمک می کند. “

در مراسم افتتاحیه همچنین سفیر جمهوری تاجیکستان در PRC ظهیر سعیدزودا و نایب رئیس فدراسیون زنان تمام چین شیا جی حضور داشتند.

ظهیر سعیدزودا ، سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی چین خاطرنشان کرد که 2021 سالگرد 20 سالگی سازمان همکاری شانگهای برگزار می شود و طرف تاجیکی به عنوان بخشی از ریاست خود در این سازمان ، قصد دارد تعدادی از رویدادهای فرهنگی و انسانی را برگزار کند.

یکی دیگر از ویژگی های رنگارنگ این مراسم نمایش مراسم سنتی چای بود. پس از اتمام مراسم ، شرکت کنندگان غرفه های دیگر نمایشگاه را بررسی کردند و با بیش از 100 اثر هنرمند از 35 کشور جهان آشنا شدند.