بیش از 600 شی تا سال 2026 در خجند ساخته می شود – اخبار تاجیکستان

قرار است تا سال 2026 بیش از 600 شی در خجند ساخته شود. به گزارش سوگدنیوز، این موضوع در جلسه کاری رئیس منطقه سغد مشخص شد.

به گفته این منبع، در نشست کاری منظم رجب احمدزاده رئیس منطقه سغد، مسائل مربوط به آماده سازی شهر خجند برای سی و پنجمین سالگرد استقلال دولتی تاجیکستان، ساخت و ساز و بازسازی تاسیسات جشنی و همچنین بهسازی مورد بررسی قرار گرفت. و پاکیزگی مورد بحث قرار گرفت.

همانطور که فردوس شریف زاده شهردار خجند در این نشست گفت: تا سال 2026 بر اساس برنامه مصوب قرار است بیش از 600 شی احداث شود. در سال 2022، 202 تاسیسات راه اندازی شد.

“ساکنان شهر به طور فعال در روند کار خلاقانه مشارکت دارند. فردوس شریف زاده گفت: آنها به بهبود مناطق مسکونی، خیابان ها و خیابان ها کمک می کنند.

رئيس منطقه با تحليل اوضاع به سرپرست و مسئولين شهرستان دستور داد تا روند كارهاي عمراني را گسترش دهند. به ویژه خاطرنشان شد که شهرستان خجند از هر فرصتی برای جذب گردشگر برخوردار است و هر ساله بر تعداد بازدیدکنندگان خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی افزوده می شود.

با در نظر گرفتن همه موارد، رعایت نظافت در خیابان ها و معابر، استفاده از فضاهای کمکی، طراحی معماری و تزئینی ساختمان ها و نماها، راحتی پارکینگ ها و تردد وسایل نقلیه ضروری است. رجب احمدزاده گفت.

در کنار این، افراد مسئول موظف به تقویت اقدامات برای حفظ نظم عمومی، جلوگیری از تخلفات و تربیت نسل جوان با روحیه میهن پرستی و عشق به میهن شدند.