تئاتر Dzhigarkhanyan قصد خود را برای خداحافظی اعلام کرد

Zavlit Nikolay Zheleznyak: “او برای ما پدر بود”

اخیراً ، آرمن بوریسوویچ جیگارخانیان سه سالگرد خود را جشن گرفت. در سوم اکتبر ، تئاتری که وی ایجاد کرد 85 سالگی ، 65 سال فعالیت خلاقانه و 25 سال از تأسیس تئاتر را جشن گرفت. آنها می گویند ، عصر در یک دایره باریک گذشت ، زیرا بازیگر احساس خوبی نداشت … و پس از کمی بیشتر از یک ماه ، آرمن بوریسوویچ درگذشت. وی در شب 13 تا 14 نوامبر درگذشت. علت مرگ هنوز مشخص نشده است ، اما مشخص است که سن در این امر نقش داشته است. نیکولای ژلزنیاک ، رئیس بخش ادبیات تئاتر آرمن جیگارخانیان ، به MK گفت که این تئاتر امیدوار است با وجود همه گیری همه گیر ، از بازیگر و معلم افسانه ای خداحافظی کند.

نیکولای ژلزنیاک به MK گفت: “من نمی خواهم عبارات روتین را بگویم ، اما ، ما عمیقا ناراحت هستیم.” – این مرد فقط رئیس تئاتر نبود. وی مدیر هنری و بنیانگذار دائمی تئاتر بود. امسال سه سالگرد را جشن گرفتیم … تئاتر ما در ابتدا تئاتر نامیده می شد D. ارمن بوریسوویچ بازیگر و معلمی برجسته ای بود که غیرقابل تصور برای هنر ارمنستان و روسیه کار می کرد ، به همان اندازه برای او برابر بود. خاطره درخشان روح شگفت انگیز این مرد در قلب ما و قلب همه کسانی که حداقل یک بار با او ملاقات کرده اند باقی خواهد ماند. آرمن بوریسوویچ تا آخرین نفری که در کار تئاتر فرو رفته بود ، کمک کرد. وقتی توانستم ، در تولیدات شرکت کردم. از نظر بسیاری در تئاتر ، او مانند یک پدر بود. مخصوصاً برای هنرمندان جوانی که او را در زندگی و کارشان کارگردانی کرده است.

– فهمیدی چی شد؟

– آرمن بوریسوویچ خیلی جوان بود ، می فهمید … البته این سن است و بیماری های همراه آن. هنوز اطلاعاتی در مورد تشخیص وی نداریم. او شب درگذشت.

– آیا در تئاتر خداحافظی می شود؟

– بله ، ما دوست داریم با تئاتر خداحافظی کنیم ، اما من هنوز نمی دانم چه زمانی و چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم. معمولاً در روز سوم ، بنابراین احتمالاً دوشنبه. اما تصمیم توسط نزدیکان گرفته خواهد شد.

– محدودیت های ناشی از ویروس کرونا چگونه می تواند بر روی مراسم تأثیر بگذارد؟

– میخائیل ژوانتسکی طنزپرداز بزرگ اخیراً درگذشت و خانواده به دلیل همه گیری همه گیر تصمیم گرفتند مراسم خداحافظی را لغو کنند. اما افرادی به قبرستان آمدند که می خواستند از او خداحافظی کنند. شاید در برخی قالب های محدود ، برگزاری مراسم وداع امکان پذیر باشد. ما این را دوست داریم

– آیا این فقدان دلخراش چیزی را در مدیریت تئاتر تغییر می دهد؟

– شاید افراد جدیدی به تئاتر بیایند ، من نمی دانم … این تصمیم توسط بنیانگذار ما – اداره فرهنگ مسکو – گرفته خواهد شد. و شاید همه چیز همانطور که هست باقی بماند. در سالهای اخیر ، آرمن بوریسوویچ به عنوان رئیس تئاتر خدمت کرد و به سختی کسی می تواند این مکان را به دست گیرد. تئاترهای کارگردانانی هستند که مانند ما کارگردان هنری در آنها وجود ندارد و اکنون تعداد معدودی از آنها وجود دارد. من نمی دانم موسس ما به چه راهی خواهد رفت.

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 28416 16 نوامبر 2020

تیتر روزنامه:
آنچه در انتظار تئاتر است