تاجیکستان تجهیزات لازم برای نگهداری جاده ها را خریداری می کند – اوستا

تاجیکستان تجهیزات لازم برای نگهداری جاده ها را خریداری می کند

14 دسامبر 2020 ، ساعت 14:52

22اوستا. Tj | 12/14/2020 | در تاجیکستان مناقصه ای برای خرید تجهیزات برای نگهداری جاده اعلام شده است. طبق گفته کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت املاک دولتی کشور ، جمهوری تاجیکستان برای تأمین هزینه پروژه احداث بزرگراه کولیاب- کلیخومب (بخشهای A و F) از بانک توسعه اسلامی (IDB) بودجه دریافت کرد و قصد دارد از بخشی از وجوه برای پرداخت طبق قرارداد مشخص استفاده کند.

این قرارداد تهیه 16 وسیله نقلیه مختلف جاده ای و تاسیساتی را پیش بینی می کند. به طور خاص ، لودرهای جلو ، بولدوزرها ، گریدرهای موتور ، حمل و نقل ، سوخت رسان ها ، بیل های خزنده و غیره.

به یاد بیاورید که اجرای پروژه ساخت بخشهای “A” و “F” از بزرگراه کولیاب-کلیخومب در سال 2023 به پایان می رسد.

اجرای این پروژه ساخت حدود 60 کیلومتر از جاده را در دو بخش فراهم می کند.

به ویژه طول قطعه “A” این جاده 32.7 کیلومتر است و شهر کولوب را به منطقه شمس الدین شوخین متصل می کند.

در چارچوب این پروژه ، 3.3 کیلومتر از جاده های بین شهری شهر کولوب ، 18 کیلومتر از جاده در منطقه مومین آباد و 11.4 کیلومتر از منطقه شمس الدین شوخین بازسازی می شود.

این پروژه همچنین احداث سه پل به طول 42 متر ، 33 متر و 33 متر و همچنین انجام کارهای حفاظتی بانکی ، احداث دیوارهای محافظ ، نصب سرریزها و موارد دیگر را پیش بینی کرده است.

طول بخش F این جاده 26 کیلومتر است.

این پروژه احداث سه پل ، یک تونل حمل و نقل موتور ، به طول 360 متر را پیش بینی کرده است. همچنین برای خرید و نصب دو ایستگاه بارگیری و چندین نوع مختلف ماشین آلات و تجهیزات در نظر گرفته شده است.

این تجهیزات در آینده توسط وزارت حمل و نقل برای نگهداری از بزرگراه کولیاب – کلیخومب به طول حدود 168 کیلومتر استفاده خواهد شد.

هزینه کل هر دو سایت 115.5 میلیون دلار است که توسط بانک توسعه اسلامی ، صندوق های توسعه کویت ، ابوظبی و اوپک و همچنین از طریق مشارکت سهام دولت تاجیکستان اختصاص می یابد.