تاجیکستان در چهل و هفتمین اجلاس شورای وزیران خارجه کشورهای OIC در نیجر – اوستا شرکت می کند

تاجیکستان در چهل و هفتمین نشست شورای وزیران خارجه کشورهای OIC در نیجر شرکت می کند

28 نوامبر 2020 ، 12:38

اوستا. Tj | 20/11/28 | هیئت تاجیکستان در چهل و هفتمین نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) شرکت می کند.

به گفته وزارت اطلاعات وزارت امور خارجه جمهوری تاتارستان ، این نشست در شهر نیامی جمهوری نیجر در حال انجام است. ریاست هیئت تاجیکستان را معاون وزیر امور خارجه این کشور مظفر حسین زودا بر عهده دارد.

تقویت هماهنگی کشورهای عضو OIC در مبارزه با تروریسم ، مقابله با سایر تهدیدها و چالش های زمان ما ، بحث در مورد راه حل های حل مشکلات فشرده کشورهای اسلامی ، پدیده اسلام هراسی و سازوکارهای غلبه بر آن و گسترش تعاملات با هدف دستیابی به رفاه و توسعه پایدار از اصلی ترین موضوعات مورد توجه در این نشست است.

شرکت کنندگان همچنین بر لزوم همکاری مشترک برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر COVID-19 و از بین بردن عواقب آن تأکید کردند.

در حاشیه چهل و هفتمین نشست شورای وزیران OIC ، مظفر حسین زودا رئیس هیئت تاجیکستان با فیصل بن فرحان آل سعود ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرد.

در این دیدار ، طرفین در مورد وضعیت فعلی و چشم انداز روابط دو جانبه و راه های توسعه همکاری های سیاسی ، تجاری ، اقتصادی ، علمی و فرهنگی گفتگو کردند.

طرفین برای تقویت تعامل در چارچوب سازمانهای بین المللی و منطقه ای ابراز علاقه کردند.

همچنین در نیامی ، مظفر حسین زودا با وزیر امور خارجه تونس عثمان گرندی دیدار کرد.

طرفین مسائل روابط دوجانبه بین تاجیکستان و تونس را مورد توجه قرار دادند و همچنین به اهمیت تقویت تعامل در چارچوب ساختارهای بین المللی اشاره کردند.