تالین شش فیلم روسی را نشان می دهد و شش مجموعه تلویزیونی را ارائه می دهد

این روزها در تالین بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم “شب های تاریک” در حال برگزاری است که در سال 2014 به گروه “A” اهدا شد. آسان ترین راه این بود که آنلاین شوید ، همانطور که بسیاری در شرایط کنونی همه گیری انجام می دهند. با این حال ، همکاران استونیایی سرسخت ما تصمیم به حفظ نام تجاری گرفتند و از برگزاری یک جشنواره زنده امتناع نکردند.

البته ورود اروپاییان به تالین بسیار راحتتر از ماست. به عنوان مثال ، ویتالی مانسکی ، که چند روز پیش در اینجا مستند “گورباچف. بهشت ”، با داشتن یک تست منفی برای COVID-19 ، که در ریگا ، جایی که وی چندین سال در آنجا زندگی می کند ، به دست آمده است ، بدون هیچ مانعی توانست یک و نیم روز به پایتخت استونی برسد.

آزمون جدی تری در انتظار هموطنانمان است. مرزها بسته است هواپیماها پرواز نمی کنند ، قطارها حرکت نمی کنند. اما برگزارکنندگان جشنواره راهی پیدا کردند ، با هماهنگی جزئیات در سطح دولت ، راهی دشوار برای عاشقان ماجراجویی در پیش گرفتند. یک روز کامل طول کشید تا به تالین رسید. ابتدا ، حرکت از مسکو به سن پترزبورگ ، سپس – از سن پترزبورگ به ایوانگورود ، جایی که در روزهای گذشته قطارها از مسکو می رفتند. در حال حاضر در ایوانگورود ، می توانید از مرز عابر پیاده عبور کرده و در قلمرو استونی ، در ناروا قرار بگیرید ، کاری که نویسنده این سطور یک سال پیش انجام داده است. حالا همه چیز پیچیده تر است. اگر با اتوبوس سفر کنید ، حرکت از سن پترزبورگ به ایوانگورود ممکن است بیش از سه ساعت طول بکشد. اما مدیریت جشنواره هزینه تاکسی را پرداخت کرد ، بنابراین این سفر فقط چند ساعت طول کشید.

در مرز ایوانگورود کسی نبود. مانند روزهای گذشته که گردشگران ، مردم محلی و شهروندان استونیایی به اینجا سرازیر می شدند. مردم به فروشگاه های مواد غذایی مراجعه می کردند. مردم ما از سوپرمارکت های استونی غذا می آوردند ، در حالی که استونیایی ها کالاهایی را خریداری می کنند که در روسیه بسیار ارزان تر از منطقه شینگن است ، مثلاً عطرسازی.

به طور کلی ، در مرز ما روح وجود ندارد و مرز استونی نیز آرام و روان است. برای عبور از آن ، شما به یک بسته اسناد و مدارک نیاز دارید که مدیریت جشنواره از قبل مراقبت کرده است ، اما هنوز تفاوت های ظریف وجود دارد. مورد نیاز: دعوت نامه از جشنواره ، نوعی توافق نامه همکاری ، یک نسخه از اعتبارنامه به همراه عکس و یک گواهینامه جدید قبولی در آزمون عدم حضور COVID-19 ، دریافت شده قبل از عزیمت. با پشت سر گذاشتن این نقطه عطف ، صحبت با افسر گمرک و مرزبان ، با جسارت در مسیر عبور به سمت ناروا قدم می زنید. و سپس از ایستگاه راه آهن به تالین می روید. سه ساعت در راه است.

ویتالی مانسکی و آرتمی ترویتسکی در پرسش و پاسخ. عکس: سرویس مطبوعاتی جشنواره.







دیمیتری روداکف ، که فیلم “جمله” را در اولین مسابقه ارائه داد ، هشت ساعت را در مرز گذراند ، اما سرانجام این سو mis تفاهم برطرف شد. به محض ورود به قلمرو جشنواره ، هر میهمان و شرکت کننده مجدداً در آزمون شرکت کرده و کمی کمتر از یک روز منتظر نتیجه می ماند. در زمان حبس ، غذا را زیر در می آوردند. اعتباربخشی ، فهرست ، برنامه و سایر موارد لازم برای کار نیز لازم نبود که طبق معمول در پیشخوان دریافت شود. همه چیز بلافاصله و بدون تاخیر تحویل داده شد. شگفتی های دیگری در انتظار “حاشیه ها” بود: ضربه زدن به در و آستانه – یک بطری شیراز ، شیرینی و مارمالاد ، تا خسته نشوید.

استونی از نظر رعایت اقدامات ضد اپیدمیولوژیکی یکی از سختگیرترین کشورها در اروپا محسوب می شود. این جشنواره در 13 اکتبر افتتاح شد و استونی در آخرین هفته خود محدودیت هایی را برای تئاتر و سینما در نظر گرفت. آنها نباید بیش از 50 درصد پر شوند. با این حال ، به عنوان یک استثنا ، این اقدام تاثیری در جشنواره نخواهد داشت: فرصتی برای تکمیل آن در حالت قبلی فراهم شده است. اما بازدیدکنندگان با نقاب می آیند و برنامه نمایش ها به گونه ای تنظیم می شود که از ازدحام جمعیت جلوگیری کند ، که باید بگویم هرگز در اینجا اتفاق نمی افتد. در مراسم اختتامیه تصمیم بر این شد که چیدمان نشیمن پراکنده معرفی شود. این جشنواره در قالب ترکیبی برگزار می شود: برخی را می توان در سینما تماشا کرد ، و برخی دیگر – بصورت آنلاین.

در ابتدا ، این مسئله در سطح دولت استونی تصمیم گیری شد ، که اهمیت این رویداد را برای کشور درک می کند. بنابراین ، ورود میهمانان خارجی – با رعایت تدابیر شدید امنیتی – امکان پذیر شد. در مجموع ، 100 میهمان خارجی از 21 کشور از این جشنواره بازدید کرده و خواهند شد – این کمتر از حد معمول است ، اما امروز یک موفقیت است.

برخی از مدیران نیامده بودند ، اما در جلسات آنلاین شرکت می کردند. الكساندر میندادزه ، كه تصوير او “پاركت” در مسابقه اصلي شركت مي كند ، در جشنواره حضور نداشت. گروه تولید شده توسط دنیس کروپنف نماینده بود. مارگارت فون تروت کارگردان آلمانی به دلیل سهم خود در سینمای جهان جایزه دریافت کرد ، اما شخصاً در آن حضور نداشت – او فقط قبل از نمایش فیلم خود “سرب اوقات” در یک کنفرانس تلفنی شرکت کرده بود.

سالهاست که Tiina Lokk ، فارغ التحصیل VGIK ، جشنواره فیلم شبهای تاریک را اداره می کند و هرگز فراموش نمی کند که سینمای روسیه در جهان وجود دارد. امسال شش فیلم ما در برنامه های مختلف شرکت می کنند.

کنستانتین خابنسکی و ویکتوریا ایساکووا در فیلم سه. عکس: سرویس مطبوعاتی جشنواره.







همانطور که جشنواره رده “A” نشان می دهد ، این مسابقه فقط دارای اولین نمایش ها است. ریاست هیئت داوران اصلی مسابقه را مشاور فیلم و نویسنده مارك آدامز ، مدیر هنری سابق جشنواره بین المللی فیلم ادینبورگ بر عهده دارد. این اوست که سرنوشت دو شرکت کننده روس را تعیین می کند – الکساندر میندادزه با “پارک” و آنا ملیکیان با فیلم “سه” با مشارکت ویکتوریا ایساکووا و کنستانتین خابنسکی که فیلمنامه روی آنها نوشته شده است. یک زوج متاهل ، و این افراد مشهور و موفق هستند – یک روانشناس و یک مجری تلویزیون ، یک بحران را تجربه می کنند. در زندگی قهرمان خابنسکی ، زنی ظاهر می شود که یولیا پرزیلد نقش او را بازی می کرد. و زندگی به “قبل” و “بعد” تقسیم شد – یک همسر و یک معشوق جدید وجود دارد ، مسکو و سن پترزبورگ ، که او بین آنها عجله می کند ، مانند بوزیکین در “ماراتن پاییز”. تمرکز میندادزه نیز روی سه مورد است: دو زن و یک مرد ، اما در رده سنی متفاوت. نقش های اصلی را ستاره های لهستانی آندره چیرا و آگاتا کولشا و همچنین یوگنیا دودینا بازیگر اسرائیلی بازی کردند. احتمالاً هر دو فیلم درباره توهم هستند.

از دیگر برنامه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: “Papier-mache” ساخته ویتالی ساسلین ، “The End” ساخته ولادیمیر کوت ، “کنفرانس” اثر Ivan I. Tverdovsky ، “Tsoi” ساخته الکسی اوچیتل ، “Pit” ساخته Andrey Gryazev ، “رفقای عزیز!” آندری کنچالوفسکی ، که یک سال پیش جایزه کمک در اینجا را دریافت کرد و هنگام ارائه اولین فیلم مشترک “خانه احمق ها” هفدهمین سالگرد تور عاشقانه را با یولیا ویسوتسکایا جشن گرفت.

در یک بخش جداگانه ، مجموعه هایی ارائه می شوند و در میان آنها – “یک زن معمولی -2” ، “شرلوک در روسیه” ، “بازی بقا” ، “پاس دیاتلوف” ، “روانی”. در اینجا از نظر کمی هیچکس برابر نیستیم: از 12 شرکت کننده اعلام شده – 6 نفر روسی هستند.