تقریباً یک سوم جمعیت اروپا و آسیای میانه در مناطق روستایی ، FAO – اوستا زندگی می کنند

تقریباً یک سوم جمعیت اروپا و آسیای میانه در مناطق روستایی ، FAO زندگی می کنند

16 نوامبر 2020 ، 12:45

اوستا. Tj | 16.11.2020 | تقریباً یک سوم جمعیت اروپا و آسیای میانه در مناطق روستایی زندگی می کنند و در بسیاری از کشورها مزارع عمدتا مزارع خانوادگی کوچک با کمتر از پنج هکتار زمین هستند.

تقویت انعطاف پذیری آنها نه تنها برای توسعه روستایی ، بلکه همچنین برای تأمین غذای مغذی کل منطقه که به صورت پایدار تولید می شود ، حیاتی است.

همانطور که در سی و دومین کنفرانس منطقه ای اروپا ، پیشرفت جوانان ، اشتغال و توسعه روستایی در متن دهه خانواده خانوادگی سازمان ملل برجسته شد ، کشاورزی خانوادگی با چالش های بسیاری روبرو است ، از جمله دسترسی محدود به منابع مالی و فناوری مدرن و همچنین کیفیت پایین منابع و مهارتهای کارگری.

در حالی که کشاورزی یکی از عناصر اساسی بسیاری از بخشهای اقتصاد منطقه است ، معیشت روستایی ، مسکن و شرایط کار اغلب فقیرتر هستند – به ویژه برای زنان ، جوانان و سایر گروههای آسیب پذیر.

در این جلسه نتایج تجزیه و تحلیل وضعیت مالکان کوچک ، کشاورزان خانواده و جوانان روستایی ، پس از یک فرآیند مشاوره گسترده با چند ذینفع ، از جمله مروری بر استراتژی هایی که پتانسیل کمک به احیای مجدد روستاها در منطقه را دارند ، ارائه شد.

کشورهای عضو FAO ، سازمانهای جامعه مدنی و بخش خصوصی پتانسیل دهه سازمان ملل متحد در زمینه کشاورزی خانوادگی 2019-2028 را در احیای مجدد روستاها به رسمیت شناخته اند ، و بر لزوم توانمندسازی جمعیت روستایی ، به ویژه زنان و جوانان تأکید می کنند. تقویت خدمات روستایی و زیرساخت های روستایی ، از جمله جوانان در تصمیم گیری ها ، و ارتقا entreprene کارآفرینی جوانان در مناطق روستایی ، تنها چند مورد از راه های ذکر شده برای کمک به تحول در مناطق روستایی است. کشورهای عضو همچنین خواستار فرصت های بیشتر برای شنیدن جوانان ، که عامل تغییر هستند ، در سیستم عامل های بین المللی هستند.

فائو از پذیرش بیشتر فناوری های نوآوری و دیجیتال ، که از عوامل حیاتی در ارتقا agriculture کشاورزی پایدار و توسعه روستایی مدرن است ، حمایت می کند.

رایموند جهله ، مدیر برنامه منطقه ای فائو تأکید کرد: “کمک های فائو به کشورهای عضو مطابق با اهداف توسعه پایدار و با اهداف ملی تعیین شده است.”

ازبکستان ، ریاست کنفرانس منطقه ای مجازی ، به شدت از افزایش سهم جوانان در بخش کشاورزی حمایت می کند. این کشور مجمع بین المللی کشاورزان جوان را برای افزایش مشارکت آنها در کشاورزی ترتیب داد و شبکه ای از خدمات علمی ، آموزشی ، اطلاعاتی و مشاوره ای را برای ادغام این مناطق در عمل کشاورزی ایجاد کرد.