تقویت روابط بین پارلمانی تاجیکستان و اوکراین در دوشنبه – اوستا مورد بحث قرار گرفت

تقویت روابط بین پارلمانی تاجیکستان و اوکراین در دوشنبه بحث شد

27 نوامبر 2020 ، ساعت 10:15

اوستا. Tj | 27.11.2020 | محمودتور زوكیرزودا رئیس مجلس نامویانداگون مجلس اولی تاجیكستان روز گذشته بنا به درخواست وی با سفیر اوکراین در جمهوری تاتارستان واسیلی سروتویوک دیدار کرد.

به گزارش سرویس مطبوعاتی پارلمان ، م. زوكیرزودا در حین گفتگو متذكر شد كه همکاری های دوجانبه بین دو کشور بر اساس اصول اعتماد ، تفاهم متقابل و روابط رسمی است.

در این نشست همچنین در مورد موارد همکاری دوجانبه و چندجانبه ، روابط بین پارلمانی بین تاجیکستان و اوکراین بحث و تبادل نظر شد.

رضایت از سرعت توسعه همکاری های دوجانبه در برخی زمینه ها ابراز شد.

در عین حال ، تأکید شد که هنوز فرصت ها و منابع استفاده نشده بسیاری برای همکاری بین تاجیکستان و اوکراین وجود دارد.

در این نشست همچنین تأکید شد که چارچوب حقوقی روابط تاجیکستان و اوکراین ، متشکل از اسناد بسیاری (85) ، زمینه های مختلف همکاری بین دو کشور را پوشش می دهد.

در همین حال ، طبق گفته سفارت اوکراین در دوشنبه ، یک گروه دوستی با اوکراین در مجلس نامویانداگون ایجاد شده است.

در این نشست طرف تاجیکی در مورد تشکیل یک گروه دوستی مشابه در رادای Verkhovna Rada اوکراین در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

توجه داشته باشید که حجم تجارت متقابل تاجیکستان و اوکراین در سال 2019 به 38 میلیون و 290 هزار دلار رسیده است.

تاجیکستان و اوکراین در چارچوب سازمان ملل ، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر سازمان های بین المللی به طور فعال همکاری می کنند. در سال 2016 ، اوکراین به همراه 177 کشور عضو سازمان ملل متحد از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد “دهه بین المللی اقدام” آب برای توسعه پایدار “2018-2028” توسط تاجیکستان حمایت کردند.