تمدید قرارداد غله برای 2 ماه دیگر – اخبار تاجیکستان

«توافق غلات» برای دو ماه دیگر تمدید شد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 17 می در آنکارا اعلام کرد.

رهبر ترکیه از نمایندگان فدراسیون روسیه و اوکراین برای حمایت از این ابتکار تشکر کرد.

اردوغان یادآور شد که به لطف تلاش های آنکارا، سازنده مواضع فدراسیون روسیه و اوکراین و کمک سازمان ملل متحد، توافقنامه استانبول در 22 ژوئیه 2022 در مورد عرضه محصولات کشاورزی از بنادر دریای سیاه بارها و بارها انجام شده است. تمدید شده.

به گفته وی، مهلت تمدید قرارداد به پایان خود نزدیک شده بود. اردوغان گفت: با تلاش ترکیه و همچنین با حمایت دوستان روسیه و اوکراین، قرارداد غلات دریای سیاه برای دو ماه دیگر تمدید شد.

این سیاستمدار تاکید کرد: این توافقنامه برای تداوم عرضه جهانی مواد غذایی به ویژه کشورهای نیازمند اهمیت حیاتی دارد. “امیدوارم این راه حل باشد. [о продлении «зерновой сделки»]منافع همه طرف ها را تامین خواهد کرد. رئیس جمهور گفت: ما به تلاش‌ها برای تحقق تمامی شروط توافق‌نامه‌ها ادامه می‌دهیم و همچنین برای تمدید بیشتر آن اقداماتی را انجام خواهیم داد.

اردوغان همچنین از آمادگی طرف روسی برای عدم ایجاد موانع برای خروج کشتی های ترکیه از بنادر نیکولایف و اولویا تشکر کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرد که قرارداد غلات به مدت دو ماه تمدید شده است.

ما اعلامیه رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تمدید دو ماهه ابتکار دریای سیاه را تایید می کنیم و بدین ترتیب فرصتی را نه در گفتار، بلکه در عمل برای کمک به تضمین امنیت غذایی جهانی، اول از همه، فراهم می کنیم. یکی از نمایندگان وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: کشورهای نیازمند.

معاون نخست وزیر در امور مرمت – وزیر توسعه جوامع، مناطق و زیرساخت های اوکراین، الکساندر کوباکوف، گفت که توافقنامه غلات باز شده است و تا 18 جولای ادامه خواهد داشت.

او در این مورد در فیس بوک نوشت.

به لطف تلاش‌های شرکای ما در توافق – ترکیه و سازمان ملل متحد، جهان به دریافت محصولات اوکراینی ادامه خواهد داد. ما از شرکا به دلیل موضع تزلزل ناپذیر و هدفمندشان که توافق باید در آینده و بر اساس شرایط امضا شده توسط همه طرف ها کار کند، سپاسگزاریم. متذکر می شوم که ابتکار غله معتبر بوده و هست، زیرا در ماه مارس برای یک دوره 120 روزه تا 18 جولای تمدید شد.