تمرینات CoES برای پاسخ به هجوم گسترده پناهندگان پایان یافت – اخبار تاجیکستان

به گزارش سرویس مطبوعاتی CoES RT، نتایج میدانی، تمرین شبیه سازی با موضوع “واکنش به وضعیت اضطراری مرتبط با هجوم گسترده پناهندگان” خلاصه شده است.

در تاریخ 15 تا 17 مه 2023، کمیته موقعیت های اضطراری و دفاع مدنی زیر نظر دولت جمهوری تاجیکستان یک تمرین شبیه سازی میدانی را با موضوع “واکنش به وضعیت اضطراری مرتبط با هجوم گسترده پناهجویان” انجام داد تا سطح آمادگی کنونی ساختارهای دولتی و شرکای بشردوستانه را برای مدیریت شرایط اضطراری تحت قوانین بین المللی بشردوستانه بررسی کنید.

این تمرین شبیه سازی سومین تمرین با مشارکت وزارتخانه ها و سازمان های مسئول کار با پناهندگان بود. همچنین نمایندگان سازمان های بین المللی از جمله UNHCR، WFP، UNICEF، UNDP، IOM، آژانس آغاخان برای زیستگاه، اتحادیه اروپا، OSCE و کمیته ملی صلیب سرخ و هلال احمر در تاجیکستان نیز حضور داشتند.

تمرین شبیه‌سازی قابلیت‌ها و آمادگی همه نهادهای مرتبط را برای پاسخ‌گویی آزمایش کرد و شکاف‌هایی را برای بهبود بیشتر در هماهنگی، ارتباطات و مدیریت شناسایی کرد.

این رزمایش در تاریخ 15 مه 2023 در دوشنبه با ایجاد ستاد عملیاتی رزمایش با مشارکت همه روسای وزارتخانه ها، ادارات و آژانس های بین المللی ذیربط برای توافق مشترک بر روی برنامه اقدام آغاز شد.

بخش عملی این تمرینات در تاریخ 16 می 2023 در قلمرو یکی از واحدهای واقع در ولسوالی جی بلخی منطقه ختلان انجام شد.

در 17 می 2023، نتایج تمرینات در هتل هیلتون جمع بندی شد، که در آن سرلشکر اس. ایسوسوزودا، معاون رئیس CoES شرکت کرد.

در جلسه پایانی از اقدامات مشترک در این رزمایش ارزیابی و از تمامی وزارتخانه ها و ادارات و همچنین سازمان های بین المللی که در اجرای این رزمایش مشارکت فعال داشتند، قدردانی شد.