جشنواره چخوف برنامه را اعلام کرد: “عمو وانیا” و راهبان شائولین

همه گیری هم تعداد نمایش ها و هم بودجه را کاهش داده است

کنفرانس مطبوعاتی جشنواره چخوف ، اختصاص داده شده به همایش سال آینده ، برخلاف سنت آنلاین مستقر ، در قالب زنده برگزار شد. فقط مهمانان خارجی که همیشه در مسکو حضور داشتند و از لحاظ احساسی محصولات نمایشی شرکتهای خود را ارائه می دادند ، بر روی صفحه ظاهر شدند. فضای کسب و کار است ، اما بدون غم و اندوه نیست: گذشته نزدیک برای شرکت کنندگان و روزنامه نگاران بهشت ​​به نظر می رسد.

– ما خیلی بحث کردیم – برای برگزاری جشنواره یا نه ، – مدیر کل چخوفسکی والری شادرین شروع می کند. – موافقم وقتی می گویند برگزاری جشنواره اکنون یک خطر بزرگ است. اما خطر از دست دادن آن حتی بیشتر است. من فکر می کنم درست است که یاد بگیریم چگونه یک تئاتر واقعی را حتی در یک بیماری همه گیر ، هر چقدر هم دوام داشته باشد ، زندگی کنی. در هر صورت ما برنامه را آماده کرده ایم.

وزارت فرهنگ به نمایندگی از ادیتا ایساخیان از تصمیم برگزاری جشنواره فقط به صورت زنده حمایت كرد. با این حال ، در حالی که تیم جشنواره Shadrin در حال کار بر روی شکل گیری پوستر بودند ، همه گیر هم برنامه و هم بودجه آن را کاهش داد. بنابراین ، طبق گفته شادرین ، بازی محبوب مورد علاقه مردم مسکو ، جیمز تیرس ، انجام نخواهد شد.

بنابراین ، XV Chekhov-Fest 12 عنوان (41 اجرا) از 10 کشور به پایتخت روسیه می آورد که ده برابر کمتر از جشنواره گذشته است. اما اکنون حتی می توان این عدد را پیروزی بر همه گیر دانست. به طور سنتی ، این برنامه از سری جهانی ، برنامه مسکو و تعدادی رویداد اضافی برای طیف وسیعی از تماشاگران ، از جمله نمایشگاه عکس تشکیل خواهد شد.

این جشنواره در 14 مه با سخنرانی “خلقت جهان” شرکت اسپانیایی “Fura del Baus” افتتاح می شود. جالب است که نیروهای روسی نیز در این تولید شرکت داشتند – گروه کر مینین و ارکستر Svetlanov. آخرین تمرین ها در مسکو برگزار می شود.

رئیس شرکت کارلوس پدریسا از صفحه نمایش توضیح می دهد: “ما در مورد هفت روز صحبت می کنیم که جهان در آن خلق شده است.” – ما در مورد خرد و کلان ، در مورد بهشت ​​گمشده صحبت می کنیم و در تلاش هستیم آن را پیدا کنیم. اما به موازات داستان خلقت جهان ، داستانی در مورد افراد فقیری وجود دارد که امروز سعی دارند از آفریقا به اروپا بروند. در نمایش آنها به بهشت ​​می روند. برخلاف زندگی.

Aditi Mangaldas ، رقصنده از هند (تیم او برای اولین بار به مسکو می آید) می گوید که در هند اوضاع بازیگران اکنون بسیار دشوار است و دعوت از چخوف برای آنها نفس تازه ای است.

– هند کشوری است که هزاران هزار هنرمند شغل خود را از دست داده اند. طی نه ماه گذشته من از اعضای شرکت خود حمایت کرده ام ، اما هنرمندانی هستند که در معابد ، به اصطلاح مجری مراسم ، برنامه اجرا می کنند و همه آنها شغل خود را از دست داده اند. دولت به آنها كمك نمی كند. ما به عنوان چیزی لازم برای جامعه درک نمی شویم. برای کار هنرمندان ارزشی قائل نیست.

نمایشنامه زندگی او که به سنت رقص کاتاک ساخته شده است ، به آرامی مانند گلی در زیر آفتاب باز می شود و جشن زندگی را که ویژگی قطع شدن آن است ، به طور ناگهانی نشان می دهد.

تقریباً تمام مدیران یا روسای شرکت هایی که به جشنواره چخوف خواهند آمد با ما تماس گرفتند. بنابراین ، کارگردان ایتالیایی الساندرو سرا از احساس خود بازدید خود از قبرستان نوودویچی را یادآوری کرد.

– وقتی در مسکو بودم ، قبر چخوف را پیدا کردم. او بسیار فروتن ، نرم و نرم است. و در آنجا فهمیدم که باید با اجرای مبتنی بر چخوف به اینجا برگردم.

شرکت او “عمو وانیا” چخوف را به ارمغان می آورد. برای سومین بار ، توپهای ماتورین با شرکت “دست ، پا و سر نیز” از فرانسه می آیند. برای او این س isال وجود دارد: “چرا مردم مانند پرندگان پرواز نمی کنند؟” – مربوط نیست: راه رفتن روی زمین برای بازیگران دشوارتر از این است که در هوا بلند شوند. که آنها در نمایش “High Plateaus” تظاهرات خواهند کرد. سیرکی از استرالیا با اجرای موسیقی دیمیتری شوستاکوویچ و راهبان شائولین و “هملت” در نسخه رهبر تئاتر معاصر آلمان ، یت استکل برگزار می شود.

به دلیل همه گیری ، آزمایشگاه مدیران جوان از کشورهای CIS نیز به مدت یک سال به تعویق افتاد. ولادیمیر پانکوف ، رئیس آزمایشگاه ، می گوید: “آنچه اکنون اتفاق می افتد ، من آن را سکته جهانی می نامم.” – اما ما باید حرکت کنیم ، فقط در حرکت تئاتر ، موسیقی ، رقص وجود دارد. هدف آزمایشگاه ما اتحاد مدیران است ، آنها کارهای مشترکی انجام می دهند. نتیجه مهم حتی منفی است. اکنون چنین جلسه ای در ماه نوامبر در تاشکند برگزار خواهد شد “.