جمهوری خواهان فلوریدا لایحه ممنوعیت توالت های تراجنسیتی را تصویب کردند – تاجیکستان نیوز

به گزارش پولیتیکو، جمهوری‌خواهان فلوریدا روز چهارشنبه، 3 می، قانونی را تصویب کردند که استفاده از توالت‌هایی را که با جنسیت تولدشان مطابقت ندارد، جرم محسوب می‌شود.

این لایحه که در حال حاضر برای امضای فرماندار ران دیسانتیس ارسال شده است، استفاده از سرویس های بهداشتی و رختکن در ساختمان های دولتی و محلی، مدارس، کالج ها و مراکز بازداشت را محدود می کند.

اما در یک تغییر اساسی که دو روز مانده به پایان جلسه تصویب شد، نمایندگان مجلس این مصوبه را به میزان قابل توجهی کاهش دادند تا دیگر مانند گذشته در مورد توالت های رستوران ها، پمپ بنزین ها و سایر مشاغل اعمال نشود.

علیرغم اینکه جمهوری خواهان آن را کاهش دادند، دموکرات ها همچنان به شدت با این قانون مخالف بودند و استدلال می کردند که این سیاست افراد تراجنسیتی را هدف قرار می دهد. با این حال، جمهوری خواهان استدلال می کنند که این لایحه برای محافظت از “امنیت عمومی، آراستگی، و شایستگی” در نظر گرفته شده است.

انتظار می رود دیسانتیس این لایحه را امضا کند.

این یکی از بحث برانگیزترین لوایح است که توسط قانونگذاران فلوریدا در جلسه سالانه دو ماهه خود مورد بررسی قرار گرفته است. این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که جمهوری خواهان ایالتی در حال تصویب قوانینی هستند که بر چگونگی تلاقی هویت جنسی و هویت جنسی با والدین و آموزش به طور کلی متمرکز است.

او به سایر اقدامات جمهوری خواهان فلوریدا و دولت ران دیسانتیس برای هدف قرار دادن جامعه تراجنسیتی می پیوندد، از جمله جمهوری خواهانی که به دنبال قانونی برای ممنوعیت مراقبت های تایید کننده جنسیت از ترنس ها و ممنوعیت اخیر ایالت در پرداخت های Medicaid برای مراقبت های تایید کننده جنسیت هستند. مانند مسدود کننده های بلوغ و داروهای هورمونی.

این قانون که “قانون ایمنی اماکن خصوصی” نامیده می شود، مشابه لوایحی است که در ایالت های محافظه کار مانند آیووا، آرکانزاس، آلاباما، اوکلاهما و تنسی تصویب شده است. در سال 2016، کارولینای شمالی یکی از اولین “قوانین توالت” را به تصویب رساند که باعث واکنش شدید تجارت، NBA و NCAA شد.

این لایحه راه را برای هر فرد 18 ساله یا بالاتر باز می کند که اگر وارد سرویس بهداشتی یا رختکن اختصاص داده شده برای شخصی شود که با جنسیتی که در بدو تولد به او اختصاص داده شده مطابقت نداشته باشد و از ترک آن امتناع کند، به جرم درجه دوم متهم شود. دیگری پرسید. این لایحه همچنین نواحی مدارس محلی را ملزم می‌کند تا آیین‌نامه رفتاری را برای انضباط دانش‌آموزانی که این کار را انجام می‌دهند تدوین کنند.

دموکرات‌ها استدلال می‌کنند که این قانون «توالت‌ها را غیرانسانی» و به‌طور مؤثر «سیاسی‌سازی» می‌کند تا برای محافظه‌کاران، به‌عنوان DeSantis، که به‌طور گسترده‌ای انتظار می‌رود نامزد ریاست‌جمهوری شود، منافع سیاسی به همراه داشته باشد. آنها نحوه بحث جمهوری خواهان در مورد این موضوع را مورد توجه قرار دادند، مثلاً یکی از اعضای محافظه کار مجلس نمایندگان تراجنسیتی ها را “شیاطین” و “جهش یافته” نامید و متعجب بود که چگونه می توان به این موضوع دست یافت.

جمهوری‌خواهان فلوریدا از این پیشنهاد دفاع می‌کنند و اشاره می‌کنند که در آن به افراد تراجنسیتی یا هیچ گروه خاصی اشاره نشده است. آنها اظهار داشتند که این قانون آنچه را که “استانداردهای مشترک جهانی نزاکت” است در قانون ذکر می کند.

با این حال، این قانون به کسی اجازه می‌دهد کودک را همراهی کند یا یک فرد مسن یا معلول را به توالتی که با جنسیت تولد آنها مطابقت ندارد همراهی کند. نیروی انتظامی و پرسنل پزشکی نیز در صورت پاسخگویی به شرایط اضطراری معاف هستند.

با این حال، دموکرات ها استدلال می کنند که این سیاست اعضای جامعه تراجنسیتی را منزوی می کند و ممکن است منجر به اعمال خشونت بیشتر علیه آنها شود.