خانه تجارت قزاقستان در افغانستان افتتاح می شود و سفارت افغانستان در آستانه از سرگیری کار می کند – اخبار تاجیکستان

به گزارش سرویس مطبوعاتی رئیس دولت قزاقستان، در چارچوب سفر سریک جومانگارین معاون نخست وزیر – وزیر تجارت و ادغام قزاقستان به افغانستان، همایش تجاری قزاقستان و افغانستان در کابل برگزار شد.

از قزاقستان، 18 نماینده صادرکننده صنایع غذایی (آرد، ماکارونی، شیرینی، نوشیدنی، لبنیات) در آن شرکت داشتند. در این نشست تجاری، کارآفرینان در مورد عرضه آرد به افغانستان به مبلغ 4 میلیون دالر توافق کردند.

در سایت مجمع تجاری از افتتاح یک تجارتخانه قزاقستان در افغانستان خبر دادند که دفتر اصلی آن در شهر هرات مستقر خواهد شد.

از وظایف کلیدی خانه تجارت می توان به ارتقا و تشدید روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور، افزایش مبادلات تجاری بین قزاقستان و افغانستان، توسعه روابط تجاری و اقتصادی منطقه ای، مخابراتی، ترانسپورتی و لجستیکی، استفاده از پتانسیل ترانزیتی و مرزی افغانستان اشاره کرد. تجارت با کشورهای منطقه، جذب سرمایه گذاری در اقتصاد قزاقستان.

در واقع، خانه تجارت قزاقستان در نظر گرفته شده است تا به بستری بین محافل تجاری قزاقستان و افغانستان تبدیل شود و برگزاری رویدادها را در قالب “B2B” در قزاقستان و افغانستان فراهم کند. برای انجام این کار، یک مرکز مشاوره بر اساس کالاها و خدمات داخلی صادراتی، قانون گذاری در زمینه تجارت، انجام تحقیقات بازاریابی و تجزیه و تحلیل چشم اندازهای توسعه و مسائل مشکل ساز، تهیه توصیه هایی برای محافل تجاری قزاقستان و افغانستان و سایر موضوعات ایجاد خواهد شد. اثر متقابل.