خبره نام گلزارهای سریال را “گذرگاه دیاتلوف” گذاشت

60 سال است که محققان در تلاشند تا مرگ گروه ایگور دیاتلوف را در شب 1 تا 2 فوریه 1959 در شمال منطقه اسوردلوفسک حل کنند. نیازی به گفتن نیست که همه با چه بی حوصلگی منتظر آغاز سریال تلویزیونی “عبور دیاتلوف” از TNT بودند. یوری كونتسویچ ، رئیس صندوق حافظه گروه دیاتلوف ، نظر خود را در مورد نقص های سری اول به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این ، عنوان شد که سازندگان سریال موفق شده اند به مواد طبقه بندی شده پرونده 1959 دسترسی پیدا کنند. تاکنون دو قسمت از درام تاریخی از هشت قسمت وجود داشته است.

ما از یوری كونتسویچ ، رئیس صندوق حافظه گروه دیاتلوف خواستیم تا نظر خود را درباره آنچه ما دیدیم به اشتراک بگذارد.

– سری اول ، البته ، نوعی کمپوت است ، – می گوید یوری كونتسویچ. – سرگرد KGB اولگ کوستین یک شخصیت کاملاً خیالی است. فکر می کنم این تکالیف آنها بود. سازندگان این مجموعه تلویزیونی چندین داستان را معرفی کردند. این حق آنهاست ، بالاخره آنها یک فیلم داستانی را فیلمبرداری کردند.

سری دوم از قبل به وقایع واقعی نزدیکتر بود. آنها در آلتای – در دره چوی ، در خیبینی – در شبه جزیره کولا فیلمبرداری کردند. هرگز به اورال نرسیدیم ، اگرچه تمام وقت رانندگی می کردیم. اما در اینجا می توانید گروه فیلمبرداری را درک کنید ، آنها به برق ، حمل و نقل ، جاده ها احتیاج داشتند.

– یکی از شخصیت های اصلی ، ایگور دیاتلوف را که ایوان مولین بازی می کند ، چگونه دوست دارید؟

– در این راستا ، سازندگان سریال عالی هستند ، آنها یک ایگور دیاتلوف خوب پیدا کردند. خواهر ایگور ، تاتیانا پرمینووا ، فکر می کنم دلخور نخواهد شد. اما اپیزودی که او بدون پرسیدن به کوله پشتی سمیون زولوتارف صعود کرده و گذرنامه خود را بیرون می کشد تا نام واقعی خود را ببیند ، اصلاً خوب نیست.

سازندگان سریال ایگور دیاتلوف را در این فیلم به عنوان جیب بری معرفی کردند. اما این رهبر گروه بود ، صادق ترین فرد ، گشاده رو و بسیار شایسته بود. ایگور دیاتلوف واقعی چنین کاری نمی کرد. این قسمت هرگز حذف نشد ، اگرچه ما درخواست کردیم.

صادقانه بگویم ، چیزی برای تشویق وجود ندارد. به ویژه هنگامی که آنها نمای نزدیک بدن جدا شده را روی میز مقطع در سردخانه نشان می دادند ، ناخوشایند بود. نوعی وحشی حتی آمریکایی ها نیز با طبیعت گرایی خود به این فکر نمی افتند.

– عضو دهم گروه ، یوری یودین ، ​​در فیلم “نوعی شرارت را در جنگل احساس می کند” ، رویاهای عرفانی می بیند ، متوجه می شود که همه آنها خواهند مرد. اگرچه خود یوری بارها در مصاحبه ای تأکید کرد که مسیر را فقط به دلیل بیماری ترک کرده است. من حتی در روستای 41 کیلومتری از ناحیه پا احساس درد می کردم ، اما هنوز به شمال دوم رسیدم. و در آنجا فهمید که دیگر نمی تواند جلوتر برود. پس برگشتم …

– مشخص نیست که چرا یورا یودین با چنین نور ارائه شده است. علاوه بر این ، آمریکایی ها در فیلم خود همین کار را کردند. من نمی دانم آنها این اطلاعات را از کجا آورده اند.

یورا یک پسر عادی بود ، هیچ عرفانی در آنجا وجود نداشت. این افراد تربیت مادی بودند. مخمر آنها متفاوت بود.

یورا چندین سفر به دایره قطب شمال داشته است. وی حتی در سرشماری خرس قطبی در جزیره وایگاچ شرکت کرد. من فقط یک ظرف مواد در مورد یوری یودین دارم. هیچ کس و خود او هرگز از شهود خاصی از خود یاد نکرده اند.

از کودکی ، او از سیاتیک رنج می برد ، به طور دوره ای دچار التهاب عصب سیاتیک می شد. اما سازندگان سریال مجبور بودند عرفا را رها کنند. ظاهراً آنها قبلاً نوعی بوم را “اره” كرده اند. بیهوده نیست که جمله “سریال عرفانی” در خود این اسم پیچیده شده است.

من می فهمم که این همه نتیجه این واقعیت است که نسل جدیدی آمده است. آنها هرگز احساس افراط و تفریط نکردند. همه چیز در زندگی آنها نرم و روان بود. ظاهراً بزرگترین افراطی که آنها داشتند کارتون های آمریکایی بودند. اینها افرادی هستند که مکتب عبور از موانع را نگذرانده اند. بنابراین ، آنها به همه این زیرنویس عرفانی علاقه مند هستند.

– سازندگان سریال تأکید کردند که تقریباً همه شخصیت های سریال افراد واقعی هستند. و زندگینامه آنها با دقت مستند بازآفرینی شده است.

– خب بله. آنها یک قسمت با اعدام آلمانی های اسیر شده را در گذشته سمیون زولوتارف بافته و بافته اند. از کجا پیدا کردند؟ هیچ کس آن را توصیف نکرد. و این انگشتر که توسط یک فاشیست به او اهدا شده است …

سازندگان سریال واقعاً در خط داستانی موازی فرو رفته بودند ، اما ظاهراً به نظر درست رسیده بود. مواد عظیم طی 60 سال جمع شده است. حقایقی وجود دارد که قابل تغییر نیست. بیایید ببینیم که آنها در بقیه سریال ها چه چیزی را نشان می دهند. اما یادآور می شوم که این مجموعه یافته های هنری خوبی نیز دارد.

این کاملاً نظر من است ، نه بنیاد دیاتلوف به طور کلی. ما در آنجا یک شورای کامل داریم که شامل افراد قابل احترام و با دانش است.

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 28419 از 19 نوامبر 2020

تیتر روزنامه:
پشت دیاتلوف چه چیزی وجود دارد؟