در تئاتر. موسوت “بازیکنان” گوگول را به صحنه برد

کارت ، پول و کشور

در حالی که COVID-19 با کوشش واقعیت آشنا را در تئاتر تاریک می کند. موسوت در صحنه “زیر سقف” یکی از محبوب ترین و قمار بازی های نیکلای گوگول “بازیکنان” بازی می کند. تیمی از هنرمندان جوان تئاتر به سرپرستی کارگردان پاول پارخومنکو نشان می دهد که چگونه اثری تقریباً دویست ساله می تواند مشکلات و رذایل قرن بیست و یکم را بازتاب دهد.

“بازیکنان” گوگول بیوگرافی صحنه چشمگیری دارد. طی 178 سال ، این نمایش ده ها بار روی صحنه رفته است. فقط در دهه گذشته ، بیش از 20 ایخاروف ، شوخونف ، تسلی و گلوف مختلف در سینماها ظاهر شده اند. و درخشان ترین بازیگران “بازیکنان” اجرای سرگئی یورسکی بود که در صحنه تئاتر هنر مسکو روی صحنه رفت. چخوف ، با اوگنی اوستیگنیف ، الكساندر كالیاگین ، ویاچسلاو نوینی ، لئونید فیلاتوف ، گنادی خازانوف ، سرگئی یورسكی ، ناتالیا تنیاكوا ، الكساندر یاتسكو و یوری چرکاسوف در نقش های اصلی.

روز نمایش ، تئاتر. موسوت از یوری چرکاسوف ، که 28 سال پیش برای اولین بار در همان “بازیکنان” نقش Glov Jr را بازی کرد ، خداحافظی کرد. اکنون این نمایش زندگی جدیدی دارد ، کارگردان مهمان پاول پارخومنکو و بازیگران درخشان هنرمندان جوان تئاتر.

روی صحنه – هیچ چیز اضافی: 1 اتاق در یک اتاق هتل ، 4 بازیکن مشتاق (Ikharev – دیمیتری ساوکین ، Uteshitelny – Mitya Fedorov ، Krugel – میخائیل فیلیپوف ، شوونهف – مارک ودووین) ، 3 شخصیت ساختگی (Glov Sr. – Evgeny Ratkov ، Glov Jr. – آنتون آنوسوف و زاموخریشکین – ولادیسلاو بوکووین) ، یک خادم مراقب (اولگ اوتس) و آدلایدا ایوانوونا زیبا (لیلیا ولکووا). همه چیز سیاه و سفید است ، زیرا طبق ایده کارگردان ، هیچ چیز نباید بیننده را از عمل و بازیگری منحرف کند.

ایخارف – دیمیتری ساوکین ، زاموخریشکین – ولادیسلاو بوکوین ، تسلیت – میتیا فدوروف. عکس: النا لاپینا







با توجه به طرح ، ایخاروف واضح تر ، که به تازگی 80 هزار برنده شده است ، در یک هتل چک می کند. سه دوست-قمارباز – شوخنف ، کروگل و یوتشیتلنی – بلافاصله از این موضوع مطلع می شوند و قصد دارند یک همکار خود را در این صنعت ضرب و شتم دهند. اما این کار باید به ماهرانه ترین روش انجام شود. آنها به ایخاروف پیشنهاد همکاری می دهند تا از یک دستکش خاص که قصد دارد مبلغ زیادی را برای عروسی دخترش بدست آورد ، استفاده کند. مدت هاست که فقط صاحب زمین قدیمی در قمار بازی کرده است. در مورد پسر کوچکش نمی توان همین حرف را زد.

در اینجا معادله پایان یافته با یک راه حل به ظاهر ساده آمده است. اما یک چیز ناشناخته در او وجود دارد که نتیجه را کاملاً تغییر می دهد. گلووا و هم مقامي كه قصد دارد وام را نقد كند ، ساختگي است. این بدان معنی است که هدف از این کلاهبرداری قابل احترام 200 هزار مالک زمین نیست ، بلکه کاملا واقعی 80 هزار ایخاروف است.

کروگل – میخائیل فیلیپوف ، گلوف جونیور – آنتون آنوسوف. عکس: النا لاپینا







“قماربازان” نوعی تمسخر از سیستم ارزش است ، جایی که مفهوم “زندگی” با مفهوم “پول درآوردن” به هر قیمت جایگزین می شود. پاول پارخومنکو می گوید: در چنین نظامی از ارزش ها ، یک شخص به طور غیر ارادی در یک حالت تقلید از واقعیت قرار می گیرد ، جایی که می توان از همه چیز تقلید کرد: باورها ، اصول ، میهن پرستی ، دیدگاه های سیاسی ، هنر و حتی عشق

در نمایش یک شخصیت مثبت وجود ندارد ، اما اقدامات همه به نوعی در هر شخصی طنین انداز است. چرا رشوه می گیرم؟ بنابراین بعد از همه خانواده و فرزندان. چرا مردم را فریب می دهم؟ بنابراین آنها نیز من را فریب می دهند. نه ما چنین هستیم ، زندگی چنین است. در اینجا اخلاق شماست. به نظر ناراحت کننده است ، اما چقدر خنده دار است! و نه از پیچ و تاب های داستان ، بلکه از حقیقت زندگی.

دستکش جونیور – آنتون آنوسوف. عکس: النا لاپینا







و چه چیزی اثبات این موضوع نیست – واکنش طوفانی تماشاگران به اظهارات یکی از شخصیت ها: “یک پنی پول در کشور وجود ندارد. اما شما نگه دارید. ” ما قبلاً چنین چیزی را از زبان دیمیتری مدودف شنیده بودیم: “بی پول. اما شما خود را نگه دارید “بلافاصله در اطراف Runet پرواز کرد و غرق در مجموعه ای از مفاهیم احساسی با یک زمینه تیز اجتماعی است. بنابراین نیکولای واسیلیویچ تقریباً 180 سال پیش شوخی کرد – و ما هنوز هم تلخ و شوخ هستیم.