“در روزهای اخیر به سختی صحبت کرد”: سرگی سرخ هنرمند درگذشت

Ginkas ، Tsereteli ، Kaplevich ، Tregubova در مورد استعداد منحصر به فرد استاد صحبت کردند

اخبار غم انگیز هرگز از بین بردن دنیای فرهنگی متوقف نمی شوند. مرگ دیگر. یک ستون با شکوه دیگر. در سن 82 سالگی ، طراح صحنه روسیه و شوروی ، برنده جوایز دولتی فدراسیون روسیه ، سرگئی برخین هنرمند خلق روسیه درگذشت. به گفته همسرش ، النا كوزلكوا ، هنرپیشه زن ، وی شب 19 نوامبر بر اثر سرطان ریه درگذشت.

سرگئی برخین هنرمند ، فیلمنامه نویس ، معمار ، تصویرگر استعدادهای زیادی داشت. استاد در پاسخ به این سوال که چگونه به تئاتر آمده است ، گفت: نه “در” ، بلکه “بیرون”. زیرا وی در خانواده معماری متولد شد و از م fromسسه معماری مسکو فارغ التحصیل شد. وی در حین کار روی نمایش ، مناظر را خلق نکرد اما فضا را ایجاد کرد. بافت تئاتر حجمی.

هنرمند پاول کاپلویچ می گوید: “من همیشه کارهای او را بسیار تحسین برانگیز دیده ام.” – او برای من الگو است. زیرا او یک هنرمند شگفت انگیز و فردی فوق العاده بود. منحصر بفرد. با دنیای روشن خودش. من به خانواده و کارگردانانی که با وی کار می کنند تسلیت می گویم. من نمی دانم حال آنها چطور است … به هر حال سرگئی میخائیلوویچ هرگز یک واحد کمکی نبوده است. او همیشه میله را نگه می داشت. او یکی از هنرمندان بزرگ است – نسل شینی ها ، لونتال ، بوروفسکی. اکنون دیگر هیچ کس از آن نسل باقی نمانده است. می توان گفت که دوران گذشته است … “

او که در دهه 1960 وارد این حرفه شد ، به معنای واقعی کلمه نگرش نسبت به نقش هنرمند در تئاتر را تغییر داد ، یا همانطور که آناتولی اسملیانسکی نوشت ، “نه طراحی صحنه ، بلکه خود تئاتر را تغییر داد”. سرگئی بارخین موفق شد با کارگردانان افسانه ای نسل خود ، از جمله اولگ افرموف ، والری فوکین ، و تنها رومی ویکیوتوک درگذشت. از طرف وی بیش از 200 نمایش در بسیاری از شهرهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین خارج از کشور اجرا شده است. و بیش از 20 نفر از آنها بارخین به همراه هنریتا یانوفسکایا و کاما گینکاس برای تئاتر تماشاگران جوان مسکو طراحی کردند.

“من از مرگ نزدیکترین دوست خود مطلع شدم ، مردی که تقریباً تمام نمایشهایم را با او انجام داده ام ، نیمی از جهان را سفر کرده است ، که با او دعوا کردم و از نتیجه کار لذت بردم ، از ایده های کاملاً منحصر به فرد که به ذهن او خطور کرده است ، – می گوید کارگردان کاما گینکاس. – این پیام زمین را از زیر پایتان بیرون می کشد. آنقدر قوی است ، آنقدر شخصی است که نمی دانید چه باید بگویید. شما نمی دانید چه اتفاقی خواهد افتاد ما نمایش پدر سرجیوس را براساس لئو تولستوی اجرا کردیم. اما – همه گیری ، و همه چیز متوقف شد. او در روزهای آخر به سختی می توانست صحبت کند ، اما مدام می پرسید: کی “پدر سرجیوس” را انجام خواهیم داد؟ من به او پاسخ دادم: همه گیری پایان می یابد – ما این کار را خواهیم کرد. “

در سال 1992 ، این هنرمند گروه سنوگرافی را در GITIS تأسیس کرد و تا سال 2008 ریاست آن را بر عهده داشت. آثار او نه تنها در تاریخ تئاتر روسیه درخشانترین اثر را برجای گذاشته است ، بلکه آنها نسل جدیدی از طراحان صحنه را تحت تأثیر قرار داده اند.

“سرگئی میخائیلوویچ برخین … وقتی این نام را می شنوید ، می خواهید کمرتان را صاف کنید ، می خواهید زیبا لباس بپوشید ، می خواهید باهوش تر ، با معنی تر ، قدرتمندتر ، با استعداد تر ، تحصیل کرده تر ، جذاب تر ، روشن تر شوید. رعایت نکردن شرم آور می شود. فقط کمی چون سطح تعیین شده است. بعید به نظر می رسد که موفق باشید. اما متشکرم ، سرگئی میخائیلوویچ ، که به شما نشان دادید چگونه می توانید. و همانطور که به آن احتیاج دارید ، “می گوید ماریا ترگوبووا ، طراح تئاتر.

دیمیتری کریموف ، کارگردان ، یک بار او را “مرد رنسانس” خواند که مانند لئوناردو داوینچی قادر به انجام همه کارها است. در سال 2003 ، او سرگئی برخین را به عنوان یک نوع بسیار نادر از شخص تعریف کرد که همیشه با نوعی نیاز درونی برای انجام این کار یا آن کار هدایت می شود. بعضی اوقات برخلاف نیازهای خارجی است.

وی گفت: “وی از جمله هنرمندانی بود که چهره صحنه نگاری معاصر را تعریف کرد. فضای نمایشی و هنری بارخین یک حرفه گرایی برلیگی ، تدبیر بی حد و مرز ، تفکر متناقض تصفیه شده ، کنایه هوشمندانه ، حس سبک اصلاح شده است. هرکسی که عاشق هنرهای نمایشی و تجسمی است به شدت دلش برای او تنگ خواهد شد. میراث خلاق او در حافظه فرهنگی آن دوران باقی خواهد ماند. “، رئیس آکادمی هنر روسیه ، زوراب تسرتلی گفت.