در سریال “گذرگاه دیاتلوف” آنها علت مرگ این گروه را نشان دادند

نزدیکان قربانیان با او مخالف هستند

در قسمت بعدی سریال “گذرگاه دیاتلوف” در TNT ، که باعث جنجال بسیاری در میان کسانی شد که می خواستند رمز و راز مرگ 9 گردشگر را به رهبری ایگور دیاتلوف حل کنند ، علت مرگ این گروه را نشان دادند.

در میان محققان تاریخچه مبارزات مرگبار سال 1959 در Urals Subpolar ، نسخه های مختلفی مورد بحث قرار گرفته است. پیام کلی این است که گردشگران مجبور شدند فوراً چادر را در دامنه کوه Kholatchaakhl ترک کنند ، سپس یخ زدند – محل قرارگیری اجساد Zina Kolmogorova ، Rustem Slobodin و Igor Dyatlov نشان داد که آنها سعی کرده اند به چادر برگردند ، اما موفق به غلبه بر مسیر نشدند. یوری دوروشنکو و یوری کریوونیسچنکو سعی کردند آتش را در نزدیکی سرو روشن کنند و شاخه های آن را بشکنند.

در توخالی جریان ، بقایای بقیه اعضای گروه دیاتلوف پیدا شد. ليودميلا دوبينينا ، نيكولاي تيبلو- برينگول و سميون زولوتاروف بسيار مصدوم شدند. الکسادر کولهاتوف یخ زده است. س mainال اصلی این است که چرا گردشگران از چادر فرار کرده و به سرعت از شیب یخی به پایین سرازیر شدند و چطور تیبو برینیولز ، زولوتارف و دوبینینا زخمی شدند.

از جمله دلایل احتمالی فاجعه سقوط مرحله موشک شوروی ، مسمومیت با متانول ، نوعی درگیری در داخل گروه و گزینه های بسیار باورنکردنی مانند دسیسه های سرویس های اطلاعاتی خارجی یا بشقاب پرنده ها است. تحقیقات شوروی یخ زدگی و تأثیر برخی “نیرو های بزرگ” را دلیل مرگ دیاتلووی ها دانست.

در سال 2015 ، کارمندان کمیته تحقیق به این سوال بازگشتند که چه اتفاقی برای گروه دیاتلوف افتاد. طبق گفته محققان ، رانش زمین برف روی چادر فرود آمد. Zolotarev ، Thibault-Brignolle و Dubinina هنگام فروریختن پناهگاه موقت آنها بر روی چوب ها ، که بر روی نهرهایی که در زیر برف دیده نمی شود ، ساخته شده بود ، زخمی شدند – مواد “جنایتکاران TFR راز مرگ گروه دیاتلوف را فاش کردند.”

سپس دادستانی کل به بررسی پرونده ادامه داد. کارمندان آن مجموعه ای از آزمایش های تحقیقاتی را انجام داده و معاینات تخصصی را انجام داده اند. یافته ها با یافته های کارکنان TFR همزمان شد.

در مجموعه تلویزیونی “گذرگاه دیاتلوف” گروه دیاتلوف دقیقاً به همین دلیل چادر را ترک می کنند – یک لایه برف از یک توده بزرگ بر روی آن فرود می آید.

علیرغم نتیجه گیری محققان و جرم شناسان ، محققان فاجعه همچنان بحث داغی راجع به آن دارند و نسخه “بهمن” را رد می کنند. بسیاری به خاطرات شرکت کنندگان در عملیات جستجو اشاره می کنند ، آنها ادعا کردند که هیچ اثری از بهمن پیدا نکرده اند. برخی از نزدیکان قربانیان معتقدند که نسخه دلایل ساخته شده توسط بشر مشروع تر است ، و در درجه اول مربوط به آزمایش های موشکی است.

در مورد این مجموعه ، یوری كونتسویچ ، رئیس صندوق حافظه گروه دیاتلوف ، از اشتباهاتی كه در فیلم دیده است برای ما گفت.

آنها سعی می کنند رمز و راز گردنه دیاتلوف را بر اساس عکس ها کشف کنند

آنها سعی می کنند رمز و راز گردنه دیاتلوف را بر اساس عکس ها کشف کنند


به گالری عکس مربوط مراجعه کنید