دوشنبه میزبان کنفرانس آسیای مرکزی در مورد تغییرات اقلیمی – اخبار تاجیکستان

به گزارش سرویس مطبوعاتی آژانس آب و هواشناسی کمیته حفاظت از محیط زیست زیر نظر دولت جمهوری تاجیکستان، در تاریخ 16 تا 17 می 2023، پنجمین کنفرانس آسیای مرکزی در مورد تغییرات آب و هوایی در دوشنبه برگزار شد.

این رویداد توسط مرکز منطقه ای محیط زیست آسیای مرکزی (CAREC) در چارچوب پروژه های “برنامه سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاهش در تامین مالی اضافی حوضه دریای آرال” (CAMP4ASB AF) Water-Energy-Food (Nexus) با کمیته حفاظت از محیط زیست جمهوری تاجیکستان، PROGREEN و برنامه آب و انرژی آسیای مرکزی (CAWEP) که مشارکتی بین بانک جهانی، اتحادیه اروپا، سوئیس و بریتانیا است.

همچنین، همه ذینفعان در این کنفرانس شرکت کردند تا در مورد مسائل آب، انرژی، غذا و محیط زیست در زمینه تغییرات آب و هوا در آسیای مرکزی بحث کنند.

شرکت کنندگان بر پیشرفت کشورهای آسیای مرکزی در زمینه کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیمی، ابتکارات مربوطه برای دستیابی به تاب آوری آب و هوایی بین بخشی و بسترهای موجود برای همکاری های منطقه ای و بین المللی صحبت کردند.

لازم به ذکر است که منطقه آسیای مرکزی به دلیل شرایط سخت و منحصر به فرد در معرض تأثیر منفی آب و هوای سریع در حال تغییر است – آب و هوای خشک، کشورهای محصور در خشکی که بیشتر آب آنها منشأ یخبندان دارد، کشاورزی به طور گسترده در حال توسعه، زیرساخت های قدیمی است. و جمعیتی که به سرعت در حال رشد است.