رئیس بانک ملی دلایل افزایش قیمت مواد غذایی – اوستا را توضیح داد

رئیس بانک ملی دلایل افزایش قیمت مواد غذایی را توضیح داد

25 نوامبر 2020 ، ساعت 15:10

03اوستا. Tj | 20/11/25 | خوکیم خولیکزودا ، رئیس جدید بانک ملی تاجیکستان (NBT) ، درباره دلایل افزایش قیمت مواد غذایی اظهار نظر کرد و باعث نگرانی ساکنان شد.

رئیس بانک ملی در جریان بحث در پارلمان “پیش بینی سیاست های پولی جمهوری تاجیکستان برای سال 2021 و میان مدت” خاطرنشان کرد که هدف اصلی NBT برای این دوره حفظ سطح پایدار قیمت های داخلی در چارچوب اختیارات خود با استفاده از مکانیسم های سیاست پولی برای جلوگیری از فشار عوامل پولی بر قیمت ها.

خوکیم خولیکزودا به نمایندگان مجلس گفت که افزایش قیمت محصولات اساسی غذایی در مارس ، آوریل و اکتبر سال جاری اتفاق افتاد.

وی افزود: قیمت مواد غذایی در این مدت 5.6٪ افزایش داشته است. این لیست عمدتا شامل آرد ، برنج ، شکر ، کره ، سیب زمینی ، پیاز و غیره است. افزایش قیمت ها به دلایل مختلفی انجام شد ، از جمله فشارهای خارجی به دنبال شیوع ویروس کرونا ، محدودیت در حمل و نقل ، کاهش عرضه برخی از محصولات اساسی غذایی و وحشت عمومی.

به گفته کارآفرینان ، دلیل افزایش شدید قیمت ها کاهش ارزش TJS در برابر دلار آمریکا است ، ارزی که واردات از طریق آن انجام می شود.

در ماه های اخیر ، ساکنان نگران افزایش شدید قیمت مواد غذایی در تاجیکستان بوده اند. آنها می گویند ، در میان افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی ، درآمد آنها در طی همه گیری کاهش یافته است.