رسانه ها: در قرقیزستان نیروهای ویژه یک تروریست را نابود کردند، دو مامور امنیتی زخمی شدند – اخبار تاجیکستان

به گزارش Fergana.ru به نقل از سرویس مطبوعاتی، در روستای دمیتریوکا، منطقه چوی، واقع در 30 کیلومتری بیشکک، یک تروریست مسلح که مقاومت کرده بود طی یک عملیات ویژه توسط کارکنان وزارت امور داخلی و کمیته دولتی امنیت ملی کشته شد. وزارت امور داخله قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری 24.kg، صبح روز 17 می، تیراندازی در دمیتریوکا آغاز شد. بر اساس اطلاعات اولیه، نیروهای ویژه عملیاتی را برای بازداشت گروهی مظنون به سرقت انجام دادند. با این حال، آنها آتش پاسخ دادند.

نیروهای ویژه روستا را محاصره کردند، خودروهای زرهی سنگین در محل حاضر شدند. علاوه بر تیراندازی، صدای انفجار نیز شنیده شد و دود از بالای خانه شخصی که مظنونان در آن پناه گرفته بودند بلند شد.

بعداً اطلاعاتی در مورد زخمی شدن دو مأمور امنیتی منتشر شد. آنها به مرکز پزشکی عمومی در منطقه ایسیک آتا منتقل شدند. یکی از بیماران با اصابت ترکش به زودی مرخص شد، دیگری در بیمارستان ماند – او از ناحیه ران زخمی شده بود. این جنگنده پس از ارائه کمک های اولیه به بیمارستان ملی بیشکک منتقل شد.

اسپوتنیک قرقیزستان همچنین گزارش می دهد که نیروهای امنیتی عملیاتی را برای دستگیری «گروهی از افراد مسلح» انجام دادند. با این حال، وزارت کشور انهدام یک تروریست را تایید کرد. این نشریه با اشاره به یکی از ساکنان محلی گزارش می دهد که تروریست سه روز پیش از اوش به دمیتریوکا وارد شد. به گفته او، او قول داده است که همسرش را به اینجا بیاورد و برای مدت طولانی در اینجا زندگی کند. اما او پاسپورت خود را به ما نشان نداد. ما نمی دانستیم او کیست. اکنون خانه ما سوخته است.

از آنجایی که خانه بین ساختمان شورای روستا و مدرسه زنان (مدرسه مذهبی) قرار دارد، ساکنان محلی پیشنهاد کردند که مجرمان می توانند در موسسه آموزشی مخفی شوند و گروگان بگیرند. اما این داده ها تایید نشدند. اداره روحانی مسلمانان قرقیزستان افزود: دانش آموزان فوراً به مکان امن منتقل شدند.

حدود ساعت 11:30 به وقت محلی گزارش شد که حلقه روستای دمیتریوکا برداشته شده و خودروهای زرهی روستا را ترک کرده اند. ماموران و ماموران در محل مشغول به کار هستند.