رقابت دانشجویان دانشگاه در المپیاد جمهوری – اخبار تاجیکستان

در 16 مه، دور نهایی المپیاد جمهوری خواه در بین دانشجویان مؤسسات آموزش عالی “بنیاد دولت بدون آموزش نمی تواند پایدار باشد…” در دانشگاه دولتی مالی و اقتصادی تاجیکستان، مرکز مطبوعاتی وزارت آموزش آغاز شد. و Science of the Republic of Tatarstan گزارش می دهد.

438 دانش آموز از 39 موسسه آموزش عالی حرفه ای کشور در المپیاد شرکت کردند که در پاسخ به صورت آزمایشی و نوشتن مقاله در بخش های: علوم انسانی، علوم و ریاضیات، در زبان و ادبیات تاجیکستان، زبان و ادبیات روسی، انگلیسی، تاریخ، فلسفه، علوم سیاسی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، بوم شناسی، جغرافیا، نظریه اقتصادی و فناوری اطلاعات.

رخیم سعیدزدا وزیر آموزش و پرورش تاجیکستان طی سخنانی خوشامدگویی به دانش آموزان کرد و ضمن تبریک به تمامی شرکت کنندگان المپیاد برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

هدف از برگزاری المپیاد در بین دانشجویان مؤسسات آموزش عالی، جستجوی جوانان مستعد و رشد بیشتر آنها در زمینه های مختلف علمی است.

در این دیدار خاطرنشان شد: برگزاری مسابقات جمهوری «حکمت سحر درخشش کتاب است»، «علم چراغ راه روشنایی»، «تاجیک آیینه تاریخ ملت» و “تاجیکستان – میهن عزیز من” کمک شایانی به افزایش علاقه جوانان و سایر اقشار جامعه به علم و آموزش، خواندن کتاب و گسترش دانش و جهان بینی آنها دارد.

همچنین پیشنهاد شد که برندگان این المپیاد از مزایای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برخوردار شوند. تا جوانان مستعد فرصت ادامه تحصیل و کمک به توسعه علم تاجیکستان و اجرای اهداف استراتژیک این کشور را داشته باشند.

المپیاد دو روز به طول خواهد انجامید که نتایج آن در تاریخ 27 اردیبهشت اعلام می شود.