سرپرست تئاتر جیگارخانیان ممکن است توسط کارگردان سابق آن باشد

سرگئی گازاروف: “ما فقط از او خداحافظی کردیم ، حتی بحث کردن ناشایست است”

پس از مرگ هنرمند خلق اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ، به طور طبیعی یک س reasonableال منطقی مطرح می شود: چه کسی کشتی تئاتر را به جلو هدایت می کند؟ ” ستون نویس “MK” سعی کرد این مسئله را درک کند.

این هنرمند مشهور تئاتر خود را در سال 1996 تاسیس کرد ، حتی در زمان شهردار سابق – یوری لوژکوف ، ابتدا اتاقی را در فاصله نه چندان دور از ایستگاه مترو Sportivnaya دریافت کرده بود و خیلی زود به سینما Progress در Lomonosovsky Prospekt ، نزدیک ایستگاه دانشگاه منتقل شد. اساس گروه دوره فارغ التحصیلی وی در VGIK بود. جیگارخانیان برای شهادت شخص دیگری یک شهود عالی داشت ، او قبلاً تجربه تئاتر زیادی داشت و زمان به گونه ای بود که هنرمندان مشهوری که می خواستند تئاتر خود را تأسیس کنند به سرعت آن را دریافت کردند.

این گروه جوان بلافاصله خود را با چندین نمایشنامه مطرح اعلام کرد ، مدیر هنری خودش با دانشجویان بازی کرد و بدین ترتیب لیوان هایی را برای گروه جوانان آورد. تورها ، جشنواره ها ، دایره ای از طرفداران ظاهر شدند. مدیر هنری با هنرمندان صادقانه با روشی پدرانه رفتار می کرد و آنها را “دختر” و “پسر” خواند. با این حال ، اخیراً این مجموعه به موفقیت سالهای گذشته نرسیده است و دلایل مختلفی برای این امر وجود داشت: اولاً ، چندین نام قابل توجه گروه را ترک کردند و ثانیا ، مدیران تغییر کردند (آرمن بوریسوویچ خود حتی مدتی مدیر بود) … سرانجام ، یک درام شخصی ، که سرانجام سلامتی را که قبلاً رو به زوال بود ، تضعیف می کند. در 14 نوامبر ، آرمن جیگرخانیان درگذشت.

طبیعتاً ، اداره فرهنگ به عنوان بنیانگذار ، اکنون باید مدیر هنری جدیدی را منصوب یا توافق کند. اما چه کسی؟ اگر ما با حقیقت روبرو شویم ، تئاتر Lomonosovskoye این نیست که خدا می داند چه هدیه ای است تا یک مبارزه سخت برای آن آغاز شود ، به عنوان مثال ، یک سال پیش برای Sovremennik پس از درگذشت گالینا بوریسونا Volchek – برای یک نوسازی ، با یک گروه قوی و درآمد مناسب. Dzhigarkhanyanovsky ، افسوس ، اکنون با پیروزی های هنری و صندوق های پول نقد نمی درخشد. علاوه بر این ، اماکن آن حتی به نوسازی ، بلکه به بازسازی جدی نیاز ندارد تا بتواند خواسته های زمان و بیننده مدرن را برآورده کند. به طور خلاصه ، همه چیز در اینجا ، همانطور که می گویند ، فقط شروع و پایان است.

چه کسی چنین باری را تحمیل خواهد کرد ، چه کسی می تواند یک پیشرفت خلاقانه ایجاد کند؟ طبق اطلاعات ما ، چند روز پس از تشییع جنازه در تئاتر ، تلاش شد یکی از آنها نامزد شود ، اما آنقدر ضعیف بود که نتیجه ای نداشت. و به گفته خود بازیگران ، هیچ سربازی در این گروه وجود ندارد و بنابراین آنها اصرار دارند که این کارگردان از بیرون باشد. بیشتر اوقات ، سرگئی گازاروف بعنوان مدیر هنری جدید تئاتر تحت رهبری آرمن جیگارخانیان نامیده می شود ، اتفاقاً یک ارمنی با ملیت است.

البته، آن را در مورد ملیت، اما Gazarov، اولا، دارای سابقه جامد: او در GITIS با اولگ Tabakov، مشغول به کار در Sovremennik، تئاتر استودیو در Chaplygin خیابان توسط معلم خود، جایی که او برای اولین بار خود را به عنوان یک کارگردان سعی تاسیس مورد مطالعه … برای اولین اجرای “بازرس کل” براساس گوگول بلافاصله جایزه تئاتر اهدا شد. آخرین تولید او در مسکو ، در تئاتر اولگ تاباکوف – همچنین “بازرس کل” – موفقیت بزرگی در بین مردم است.

و ثانیا ، و این شاید مهمترین چیز باشد ، در تئاتر آرمن جیگارخانیان گازاروف یک فرد تصادفی نیست. در اواخر دهه 90 ، او در اینجا به عنوان مدیر ارشد کار می کرد ، و هنگامی که مشکلات شخصی زندگی ارمن بوریسوویچ آغاز شد ، در نتیجه او بیمار شد و عملا بازنشسته شد ، نام گازاروف یک بار دیگر به عنوان یک جانشین احتمالی ظاهر شد. با این حال ، به دلیل وضعیت سلامتی آرمن بوریسوویچ ، که وارد یک داستان شخصی هیولایی شد ، موضوع فراتر از گفتگو پیش نرفت. و اینجا ورود احتمالی جدید Gazarov به عنوان مدیر هنری است. خوب ، یک نامزد کاملاً شایسته است. سرگئی خودش می گوید تا زمانی که زمان بگذرد ، از اظهار نظر خودداری خواهد کرد. گازاروف افزود: “ما فقط از آن شخص خداحافظی کردیم ، فکر می کنم حتی بحث کردن نیز ناشایست است.”