سفر کاری امامعلی رحمان به منطقه ختلان – اخبار تاجیکستان

از این رو امامعلی رحمان در بخشی از سفر کاری به تعدادی از شهرها و مناطق منطقه ختلان، با پیشرفت کار ساخت و ساز در مرحله سوم پروژه “بازسازی قطعه قزل کالا – بختر، ادامه کار” آشنا شد. بزرگراه دوشنبه – بختر» که 9.2 کیلومتر است.

این جاده به عنوان بخشی از اجرای اهداف استراتژیک دولت جمهوری تاجیکستان به ویژه برای خروج از بن بست ارتباطی در حال بازسازی است، ابتدا بیش از 75 کیلومتر از این جاده بازسازی و به بهره برداری رسیده است. شروع از دوشنبه تا پل روی رودخانه وخش واقع در منطقه خروسون.

اقدامات راهسازی در مرحله اول و دوم با موفقیت انجام شده است، ساکنان منطقه ختلان و سایر شهروندان عبوری از این جاده از آن استفاده می کنند.

سپس امامعلی رحمان فعالیت کشتارگاه طیور شرکت با مسئولیت محدود صفروف خل نظر را راه اندازی کرد.

این کارگاه به عنوان بخشی از طرح بهبود و ایجاد به افتخار سی و پنجمین سالگرد استقلال دولتی جمهوری تاجیکستان و سال های توسعه صنعتی (2022-2026) ایجاد شد.

سفر کاری امامعلی رحمان به منطقه ختلان – اخبار تاجیکستان

مساحت کل تاسیسات که شامل محل پذیرایی طیور، کشتارگاه، محوطه نظافت، برش، بسته بندی، سردخانه با حجم 1000 تن فرآورده های گوشتی و همچنین غذاخوری و سایر اتاق های تاسیسات می باشد. ، 0.6 هکتار است.

جدیدترین فناوری‌های دیجیتال و قابل کنترل توسط رایانه با استفاده از مزایای دولت کشور در زمینه پرورش طیور از خارج وارد می‌شود.

این کشتارگاه پرنده اولین در منطقه بختر منطقه ختلان محسوب می شود.

با راه اندازی این کارگاه، برای بیش از 35 نفر از ساکنان محلی شغل دائمی و دستمزد مناسب فراهم شده است.

بعد از امامعلی رحمان در بوختر منطقه ختلان با فعالیت گلخانه های مدرن تعاونی تولیدی مخسید الدین «ن» آشنا شد و از نمایشگاه محصولات زودرس کشاورزان شهرستان بازدید کرد.

مساحت کل تعاونی تولیدی مخسیدین «ن» 10.14 هکتار است.

در مرحله اول، گلخانه در مساحتی بالغ بر 3.3 هکتار ساخته شد که هدف از فعالیت آن کشت انواع سبزیجات زودرس است.

این گلخانه توسط کارآفرینان داخلی با هدف برگزاری نشستی شایسته از جشن بزرگ و مقدس ملی – سی و پنجمین سالگرد استقلال دولتی جمهوری تاجیکستان ساخته شده است.

در حال حاضر در گلخانه آنها به طور عمده خیار از انواع مختلف، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و بادمجان رشد می کنند.

سبزیجات در گلخانه ها به صورت قطره ای آبیاری می شوند و با مواد مغذی تامین می شوند.

هدف از ساخت گلخانه از یک سو افزایش تولید محصولات اولیه و عرضه محصولات کشاورزی مرغوب به بازار مصرف و از سوی دیگر ایجاد مشاغل جدید است.

در حال حاضر 250 نفر از ساکنان محلی در تعاونی تولیدی مخسید الدین «ن» بختر دارای شغل دائم و دستمزد مناسب هستند. در آینده با احداث فاز دوم گلخانه برای 450 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

گزارش شده است که محصولات تولیدی این تعاونی برای فروش در بازارهای شهر عرضه می شود.