سوالات متداول ترمیم دندان

اگر دندان ها به صورت جزئی کج شده باشند و به کمک کامپوزیت ظاهر نامناسب آن ها را پنهان کنند، به آن زیبایی بدون کمک از ارتودنسی گفته میشود. آنلی دندان با تاج دندان تفاوت دارد زیرا در آنلی تنها بخشی از دندان ترمیم میشود و کاری با کل دندان ندارد. در این شرایط برای بازگرداندن زیبایی لبخند فرد و طبیعی بودن آن کل ساختار دندان با تاج پوشانده می شود .

هنگامی دندان با کرم خوردگی یا پوسیدگی دندانی آسیب میبیند، ساختار دندان از بین میرود زیرا پوسیدگی دندان را خورده و همینطور به عمق دندان و بافت آن میرود، که در نهایت مغز دندان را درگیر میکند. با انجام این کار، دندان کرم خورده تسکین مییابد، زیرا ارتباط عصب و دندان از لحاظ فنی از بین میرود زیرا تغذیه خونی آن بریده میشود. بعد از آن ممکن است کمی حساسیت دندان داشته باشید. باندینگ یک روش ترمیم ساده است که برای انجام آن نیازی به بی حس کردن دندان ندارید .

در ادامه با تقبل قیمت پر کردن دندان پوسیدگی یا آسیب وارد شده به دندان با ابزارهای معمول یا لیزر برداشته می شود و ناحیه مورد نظر برای حذف باکتری ها یا مواد باقی مانده بر روی آن (قبل از استفاده کردن ساختار ترمیمی برای دندان) تمیز می شود. برای بیمارانی که کانال عصبی دندانشان به سختی قابل تشخیص است، دندانپزشک شاید مقادیر بیشتری از ساختار داخلی دندان را بردارد که باعث میشود روی دندان سوراخ بسیار بزرگی پدید آید. در درمان عصب کشی، مغز دندان با استفاده از مجموعهای از سوهانها خارج شده و با مواد سازگار با بدن جایگزین میشود.

اگر پالپ دندان آسیب ندیده باشد و فقط تاج دندان شکسته باشد، ممکن است برای ترمیم دندان شکسته از ترمیم روکش دندان استفاده شود. هنگامی که یک دندان خرد، ترک خورده یا شکسته می شود، در درجه اول بر لایه بیرونی یعنی مینای دندان تاثیر می گذارد. مواد پر کردن دندان یا ترمیم دندان که بر روی دندان ها قرار گرفته اند نیز مانع از تشخیص پوسیدگی با این تصاویر می شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از ترمیم دندان روکش شده ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.