شعبه های دانشگاه های پیشرو روسیه در آسیای مرکزی افتتاح می شود – اخبار تاجیکستان

برنامه ریزی شده است که شعبه های مؤسسات آموزش عالی پیشرو روسیه در کشورهای آسیای مرکزی افتتاح شود و سهمیه تحصیل اتباع این کشورها در روسیه نیز افزایش یابد. این را میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در سومین کنفرانس آسیای مرکزی باشگاه گفتگوی والدای اعلام کرد. تاس گزارش می دهد.

“در قرقیزستان برنامه ریزی شده است که شعبه های دانشگاه های پیشرو روسیه – دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، دانشگاه فدرال کازان و مدرسه عالی اقتصاد افتتاح شود. در ازبکستان – دانشگاه روسیه برای علوم انسانی، دانشگاه دولتی مسکو ژئودزی و کارتوگرافی و دانشگاه فدرال قفقاز شمالی. پروژه ایجاد دانشگاه مشترک روسیه و ترکمن در عشق آباد در مرحله هماهنگی است. و همه اینها به 25 شعبه مؤسسه آموزشی ما که در حال حاضر در منطقه فعال هستند افزوده خواهد شد.»

به گفته وی، در حال حاضر حدود 185 هزار دانشجو از کشورهای آسیای میانه در روسیه تحصیل می کنند که از این تعداد حدود 68 هزار نفر از بودجه روسیه تامین می شود. گالوزین گفت: «در سال تحصیلی 2023-2024، ما سهمیه آموزش شهروندان قزاقستان – به اضافه 200 مکان، قرقیزستان – همچنین به اضافه 200 مکان، ازبکستان – به علاوه 50 مکان، و تاجیکستان – به علاوه 152 مکان را به طور قابل توجهی افزایش دادیم.