شهر یونچنگ چین اقداماتی را برای حفاظت از دریاچه نمک انجام داد – اخبار تاجیکستان

شهر یونچنگ / Prov. به گزارش مردم نیوز، شانشی، شمال چین/ اقداماتی را برای حفاظت از دریاچه نمک محلی انجام داده است، از جمله احیای طبیعت در مکان‌های سابق استخراج نمک، مرتب کردن سیستم آب و احیای اکوسیستم دریاچه نمک. .

دریاچه نمک یونچنگ، 132 متر مربع کیلومتر یکی از سه دریاچه بزرگ شور داخلی جهان از نوع سولفات سدیم و همچنین بزرگترین دریاچه در شانشی است. سابقه استخراج نمک در این دریاچه بیش از 4600 سال است، بنابراین ارزش فرهنگی و تاریخی زیادی دارد.

استخراج شدید نمک در طول زمان و هجوم فاضلاب و ضایعات زمانی اکوسیستم دریاچه نمک را به خطر انداخت. برای حفاظت از مخزن، دولت محلی اقدامات شدیدی را با هدف احیای عملکردهای اکولوژیکی دریاچه نمک انجام داده است.

Yuncheng علاوه بر احیای مخزن در سایت‌های معدن نمک سابق، سیاست حفاظت از دریاچه نمک را نیز منتشر کرده است، از جمله «طرح حفاظت و احیای محیط زیست دریاچه نمک (2021-2035)» و «مقررات حفاظت از دریاچه نمک یونچنگ».

در سپتامبر 2020، انواع تولیدات صنعتی در منطقه حفاظت شده دریاچه نمک متوقف شد. این شهر تاکنون در مجموع 15 کارخانه صنعتی واقع در اطراف دریاچه نمک را بسته و جابجا کرده است.

علاوه بر این، شهرستان مبارزه با آلودگی آب و تخلیه مستقیم فاضلاب به دریاچه نمک را تشدید کرد و پروژه هایی را برای سبز کردن تپه ها و مناطق اطراف دریاچه اجرا کرد.

Yuncheng همچنین با سرمایه گذاری 800 میلیون یوان (113.43 میلیون دلار آمریکا) تاکنون تلاش زیادی برای بهبود سیستم آب انجام می دهد. وضعیت طبیعی دریاچه نمک به عنوان یک تالاب به تدریج احیا می شود، توانایی رهگیری آب های آلوده به طور موثر افزایش می یابد، حفاظت از دریاچه نمک در برابر سیل تقویت می شود و محیط آبی بهبود می یابد.

امروزه وضعیت اکولوژیکی دریاچه نمک یونچنگ همچنان در حال بهبود است و تعداد گونه های جانوری و گیاهی در این دریاچه دائما در حال افزایش است. یک سیستم اکولوژیکی نسبتاً کامل از تالاب ها در اینجا شکل گرفته است. در حوضه دریاچه نمک 205 گونه پرنده از جمله آووست، فلامینگو و قو و همچنین بیش از 30 گونه گیاهی ثبت شده است. وب سایت Huanqiuwang در این باره می نویسد.