طلای سرماتی در موزه پوشکین به نمایش گذاشته شد

برای اولین بار گنجینه های عشایر باستانی یافت شده در انبارها ارائه می شود.

چهره های خیالی آهو با شاخ های منشعب. نوارهای طلایی به شکل گربه وحشی. تزیینات ماهرانه ای که گراز وحشی به پرنده شکاری تبدیل می شود. نمایشگاه «طلای رهبران سرماتی» در تالار سفید موزه پوشکین هزاران اثر خلق شده در قرن پنجم تا ششم میلادی را به نمایش گذاشت. قبل از میلاد (در عصر آهن) توسط یک قوم کوچ نشین باستانی، مربوط به سکاها. همه این چیزها با استانداردهای باستان شناسی اخیراً (بین سال های 1986 و 2014) در چندین ده تپه تدفین در نزدیکی روستای فیلیپوفکا در منطقه اورنبورگ یافت شد که با دقت بازسازی شده و اکنون برای اولین بار به عموم ارائه شده است. در مورد برخی از اشیاء ایجاد شده در “سبک حیوانات” اسرارآمیز، می توانید نه فقط به یک داستان، بلکه به یک آریا کامل به شیوه طلسم گوش دهید. ناظر MK به تاریخ Sarmatians باستان گوش داد.

برای الیزاوتا لیخاچوا، که اخیراً رئیس موزه پوشکین شده است، این دومین کشف است و او به طرز محسوسی نگران است. در مراسم ارائه این پروژه که حدود یک سال در حال آماده شدن بود، مدیر جدید موزه پوشکین در یک کافه شیک شرقی ظاهر شد تا با موضوع نمایشگاه مطابقت داشته باشد. تپه فیلیپوفسکی نسبتاً اخیراً در 30 سال گذشته حفاری شد و این بار برای مطالعه آثار باستان‌شناسی موفق‌ترین نبود. و با این حال، محققان کار بزرگی انجام داده‌اند، و اکنون ما این فرصت را داریم که برای اولین بار آن را ببینیم، “او در افتتاحیه گفت.

طلای سرماتی در موزه پوشکین به نمایش گذاشته شد







درباره Sarmatians که این پروژه به آنها اختصاص داده شده است، ما هنوز کمتر از آنچه می خواهیم می دانیم. نتیجه گیری بدون ابهام دشوار است، زیرا عشایر زبان نوشتاری را نمی دانستند و شرح دیدگاه ها و آداب و رسوم خود را به جا نمی گذاشتند. اما هرودوت در مورد آنها و همچنین در مورد سکاها نوشت. بخش مرکزی تالار سفید را ویترین هایی با مجسمه های گوزن اشغال کرده است. مجسمه‌ها از چوب ساخته شده‌اند که با ورقه‌های طلا “آشکار شده‌اند”. می‌توانید ببینید که چگونه میخک‌های کوچک به طرز ماهرانه‌ای رانده می‌شوند، که “فویل” گرانبها را به پایه می‌بندند. هنر تزئینی سرمتی ها در سطح بالایی قرار داشت، زیرا سایر نمایشگاه های نمایشگاه امکان تأیید را فراهم می کند. اما تا به امروز مشخص نیست که این ارقام دقیقاً به چه معنا هستند.

اولگا ملنیکوا، حافظ وجوه، باستان شناس موزه فرهنگ های محلی فرمانداری اورنبورگ، می گوید: «ما فرض می کنیم که گوزن نماد الهی خورشید برای سارماتی ها بود، و این پیکره ها هدفی آیینی داشتند. باروهای Filippovskiy ذخیره می شوند (قسمت دوم در اوفا ذخیره می شود). – گوزن ها نمادی مقدس هستند، آنها در قلمرو استپ های ما سیس-اورال یافت نشدند.







– چگونه سارماتی ها می توانستند یک آهو را بدون دیدن آن به تصویر بکشند؟

این یکی از اسرار است. سبک حیوانات از کجا آمده است؟ ما به طور کامل نمی دانیم. یکی از فرضیه ها این است که این نمادها از قلمرو آلتای مدرن آمده اند. Sarmatians در تابستان در قلمرو Cis-Urals بودند و در زمستان به قلمرو Ustyurt مدرن می رفتند. اما آنها به دورتر سفر کردند، همانطور که اشیایی که به وضوح توسط مردمان دیگر ایجاد شده و توسط عشایر باستانی مبادله یا اسیر شده بودند، نشان می دهد.







در این نمایشگاه هزاران آیتم کوچک و بزرگ به نمایش گذاشته شده است. در اینجا ظروف نیز وجود دارد: دیگ های بزرگ، منقل، قمقمه. قابل توجه است که سرمتی ها از ظروف چوبی یا آهنی می خوردند، زیرا سبک تر و محکم تر از سرامیک هستند. ویژگی های نظامی وجود دارد – به عنوان مثال، یک کلاه ایمنی ریز جعلی. اما اشیایی که در تپه با دفن کاهن پیدا شده است، بیشترین توجه را دارد. بخشی از لباس دوزی ماهرانه او حفظ شده است که مخصوصاً برای نمایشگاه بازسازی شد.







تمام انگشتان کاهن با حلقه های طلا با تصاویر حیوانات مختلف تزئین شده بود که مشخصا معنای مقدسی داشت. حتی مجموعه ای برای خالکوبی حفظ شده است – سوزن های نازک، مواد معدنی که از آنها رنگ ساخته شده است و نوعی پالت برای اعمال رنگ های چند رنگ روی پوست. در یک کلام، چیزی برای تعجب وجود دارد.







هر موردی تاریخچه خاص خود را دارد که گاهی مخفی است. و برخی از آنها را می توان با کمک آریاهایی که به شیوه طلسم نوشته شده اند آموخت. پیوتر آیدو آهنگساز این شکل غیرعادی از داستان سرایی صوتی را به طور خاص برای این پروژه ارائه کرد. Tifno-opera (از کلمه یونانی به معنای “کور”) – اینگونه است که او ژانر جدیدی را که او اختراع کرد نامید تا افرادی که نمی توانند شاهکارهای باستانی را ببینند بتوانند از گنجینه ها قدردانی کنند. اما در این نمایشگاه می توانند آنها را بشنوند و لمس کنند.







برخی از نمایشگاه ها کپی دقیق هستند، می توانید آنها را لمس کنید و سعی کنید نمادهای مرموز ایجاد شده در “سبک حیوانات” افسانه ای را از طریق لمس بخوانید.